Börja tävla!

I

Icelandichorses

När man ska börja tävla islandshäst, måste man vara medlem i en klubb då? Även om det bara är lätta klasser eller prova på tävlingar?

Är det ett speciellt grönt kort för islandshästar? Vart tar man det i såfall och vad bör man kunna för att klara av att ta kortet?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Börja tävla!

För att tävla på officiella tävlingar, även om det är lättklass, så måste man vara med i SIF via en lokalklubb.
Det finns en Grönt kort-kurs för islandshästar, emn den är inte obligatorisk än. Men rekommenderas i alla fall. För att klara av kursen måste man delta aktivt, vara läskunnig och skriva ett prova där man får slå upp i FIPO (Tävlingsreglementet för islandshästar som du bör ha om du vill tävla!).

/Malin

Finns det någonstans på internet man kan läsa om det där kortet? Går man den kursen på sin lokalklubb eller? Och hur ofta brukar dem anordnas ungefär? pris?

Icelandichorses skrev:
Finns det någonstans på internet man kan läsa om det där kortet? Går man den kursen på sin lokalklubb eller? Och hur ofta brukar dem anordnas ungefär? pris?

Gröna kortet-kurser brukar lokalklubben anordna. Min gamla lokalklubb Vallfari brukar ha en sådan kurs någon gång under året.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Squie
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 057
Senast: Bison
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 617
Senast: Badger
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka