Börja stalla in

G

GoddessOfLove

Hästen i fråga har gått på bete i sommar men inte tappat så mycket alls utom kommer troligen att vara i bra kondis om 1-1,5 månad igen.
frågan är vad man ska börja o ge för hö o kraftgiva när man stället henne i lerhage o stallar upp henne om nätterna. i lerhagen finns dock en massa grönt, dock inget näringsrikt.
nej inga värden på höet, då nytt hö kommer senare

öka gradvis så hon står på den menade givan efter ca en dryg månad? är det lagom tid?

18 kg? :D
nee, däremot har grisan gått på 18 LITER kraft (bla fibergi, kli o lucernhack), men absolut inte 18 kg

4 kg kraft kommer denna häst gå på så småningom :)

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 798
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 495
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar