Ja, det var så illa.
När jag ringde och bokade provridningen erbjöd de ETT provridningstillfälle något motvilligt. När jag nu kom till provridningen så är ordinarie lärare på spa, och jag fick rida för en vikarie. Jag kan ju inte gärna betala för en hel termin i förskott för en ridlärare jag inte ens träffat!!
Vikarien stod i stallet och snackade med de andra eleverna en kvart innan lektionen, men kom aldrig fram och ens presenterade sig för mig. Jag fattade att det var hon som skulle undervisa först när hon kom in till oss i ridhuset och startade lektionen. Andra elever fick hjälpa mig att hitta rätt häst och grejer innan lektionen.
Hästen jag red hostade till och från under lektionen. Efter halva lektionen var hästen svettig från öron till svans och jag hade inte hjärta att göra annat än att jogga/skritta och se upptagen ut. Den var såpass stel att jag aldrig red den mer än i väldigt lätt, öppen form som den inte borde ha blivit trött av om den haft hyfsat kondis. I början på lektionen sa läraren att jag fått en av stallets bästa hästar....
Jag hade hört att denna ridskolan inte har jättebra rykte, och jag borde ha anat oråd när det inte var någon som helst kö för att börja där, men jag ville se med egna ögon.