Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ajdå, med den liberala logiken är jag ju på LA-nivå i alla fall. Fast det känns väldigt bakvänt att resonera så, jag menar, det finns ju väldigt tydliga direktiv för både rörelserna och formen för de olika nivåerna. Vart kom tolkningsutrymmet ifrån?
Det blir en spännande första ridlektion i alla fall haha!
Jag vill också börja på ridskola igen, men hur vet man vilken som är bra?
Det är idag jag ska rida första gången! Är jättetaggad och förväntansfull!@MiniLi Hur gick det igår?
Det gör det ju onekligen enklare. Jag bor i Göteborg och har bil så gissar att det finns några fler än två att välja mellan.Eftersom jag inte har bil och inte vill lägga för mycket tid på resor så har jag bara två ridskolor att välja på. En mindre och en större. Båda erbjuder prova på lektion. Än så länge har jag bara kunnat boka in en provlektion på den lilla ridskolan, den större har kö så får se när jag kan komma in där.
Jag tänker prova båda och sen får jag se vilken som passar mig bäst.
Alla vettiga ridskolor erbjuder provlektion.
Jag med!Det gör det ju onekligen enklare. Jag bor i Göteborg och har bil så gissar att det finns några fler än två att välja mellan.
Jag skulle vilja säga att det är den ridskolan som ger bäst magkänsla som är den bästa. Den gick jag på när jag valde ridskola och jag ångrar inte att jag följde magkänslan. Ridit där sen 2011.Jag vill också börja på ridskola igen, men hur vet man vilken som är bra?
JahaDet är idag jag ska rida första gången! Är jättetaggad och förväntansfull!
se till att röra dig lite mjuka upp musklerna och dränk dem i liniment , är alltid värst 2 dagar efterIgår när jag klev av hästen kände jag mig lite lätt hjulbent och lite lagom trött i musklerna. Imorse hade jag lite lätt träningsvärk men framförallt ont i rumpan som inte är van vid sadel
Nu under dagen har jag bara blivit mer och mer stel. Misstänker att jag inte kommer ta mig ur sängen imorgon
Hehe, nu har ju dagarna gått så träningsvärken är bortase till att röra dig lite mjuka upp musklerna och dränk dem i liniment , är alltid värst 2 dagar efter
läste fel på datumetHehe, nu har ju dagarna gått så träningsvärken är borta
Blev inte så illa som jag trodde heller
Oj, var det så illa?Nu har jag provridit på den ena klubben. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt. Men det blev ju lätt att bestämma mig om jag skulle rida där i alla fall!
Imorgon blir det till att jagaden andra klubben och se hur kön ser ut, om jag har en chans att börja innan jul.
Anläggningen är helt fantastiskt, min ridlärare är toppen och hästen jag red idag var himla trevlig! Lite stel i ena sidan men det är ju inget konstigt. Bra feeling!
Ja jag är fortfarande väldigt nöjd! Har ridit två lektioner hittills, tredje ikväll. Är väldigt nöjd med min instruktör (deras dressyrlärare) och tycker att hon gör ett jättebra jobb med att både stärka och utmana oss i gruppen trots att vi är på lite olika nivå och med basic övningar.Här är en till som funderat på att ta upp ridskoleridningen igen. Är nog 10 år sen jag slutade rida på ridskola, och har ridit privat sen dess, omväxlande träning/skogsridning. Är just nu medryttare men börjar bli sugen på lite mer "struktur"...
Eftersom vi väl bor i samma stad @MiniLi så misstänker jag att ridskolan där du börjat rida är samma jag funderat på, så detta låter ju väldigt lovande! Har det fortsatt lika positivt? Kan du rekommendera att ställa sig i kö?