Börja med western

S

Shettis_tjejen

Jag vill börja med western på mitt vbl. Hur ska jag börja?

Har ej tillgång till western tränare. Så vad ska jag skaffa för utrustning? Jag tänkte vänta lite med westernsadel. Vad har man för bett? Någon bok/film ni kan rekomendera?

Sv: Börja med western

Utrustningen spelar ingen roll så länge du inte tänkt tävla inom en snar framtid. Jag själv har ridit western i ett halvår och har en bomlös dressyrsadel och ett "vanligt" CH-träns. Jag har inte ens skaffat mig en curbstrap (vilket jag skulle behövt även om jag inte bytt inriktning), har ett balsnöre :o Fast det funkar.

Varför har du inte tillgång till tränare? Finns det ingen i närheten som kan komma ut och hålla lektion, ifall du inte har möjlighet att fara iväg? Det bästa är ju alltid att rida för tränare, man lär sig ju mest på det, jag tror inte det går att endast läsa böcker och titta filmer, men jag kan ha fel.

Western - riding är en bra bok, skriven av Bob Mayhew i samarbete med John Birdsall. Den är skriven för länge sedan, (10-15 år?) så den kan vara svår att få tag på. Har själv försökt men misslyckats. Men om du hittar den, KÖP DEN! Och en till mig, jag betalar bra :angel:

Om du vill lära dig innan du börjar med din häst så börja på en ridskola, eller försök att ta någon privat lekiton. Åka på ridläger kan man också göra :)

LuckyRider är en bra tidning om western tycker jag, där finns mycket om allt i wester inte bara ridning. :rofl:

Hoppas att det går bra för dig med Western ridningen! För det är superkul! :D

Western - riding är en bra bok, skriven av Bob Mayhew i samarbete med John Birdsall. Den är skriven för länge sedan, (10-15 år?) så den kan vara svår att få tag på. Har själv försökt men misslyckats. Men om du hittar den, KÖP DEN! Och en till mig, jag betalar bra :angel:[/QUOTE]

Till "Grålly"
Bara ett litet tips om du menar "The Art of Western Riding"? Har själv hittat den på eBay där den faktiskt dyker upp någon gång ibland. Det finns en just nu, tyvärr ganska dyr, $21.95 + porto. Å andra sidan är dollarn hyfsat billig för tillfället, så det blir ca 154 kr. ;-)

Western - riding är en bra bok, skriven av Bob Mayhew i samarbete med John Birdsall. Den är skriven för länge sedan, (10-15 år?) så den kan vara svår att få tag på:

Den boken har jag, håller med om att den är väldigt bra,står inte bara om ridningen utan även om unghäst träning, och en massa annat, så rekomenderar den oxå :p nästan 19 år sedan är det den släpptes :D

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: MJLee
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar