Börja löshoppa...

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Zenta_91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 832
Z

Zenta_91

När ska man göra det :confused:..jag har ett föl nu som jag tänkte jag ska börja löshoppa i framtiden..men ungefär när är lagom??när den är 2 år eller kanske 3??tacksam för svar

Min hingst( 3 år idag) fick gå över bommar redan som föl, som 1,5 åring visades han på rådgivande bedömning och där löshoppas även 1,5 åringarna. innan den visningen fick han springa runt i en löshoppningsring + hoppa en del små hinder ( max 50 cm) mest som lite lek. På visningen sedan fick han hoppa runt 1m ( eg får de inte hoppa så högt...) Se användarbilden.
Sedan fick han börja löshoppa mer regelbundet efter betet som 2 åring hoppade ca var 4:e vecka då. fast aldrig spec. högt utan de måste ha sitt självförtroende kvar och tycke de är enkelt o kul.

Så börja du så smått att vänja fölet vid bommar, små stockar etc etc. fast aldrig någon press det ska vara en lek!

Lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Kort beskrivning av problemet. 2 kastrerade bröder födda 24/3-24. De äter färskfoder (vaisto)och carnilove torrfoder kittens. Den ena...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 254
Senast: __sofia__
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka