Börja löshoppa...

Z

Zenta_91

När ska man göra det :confused:..jag har ett föl nu som jag tänkte jag ska börja löshoppa i framtiden..men ungefär när är lagom??när den är 2 år eller kanske 3??tacksam för svar

Min hingst( 3 år idag) fick gå över bommar redan som föl, som 1,5 åring visades han på rådgivande bedömning och där löshoppas även 1,5 åringarna. innan den visningen fick han springa runt i en löshoppningsring + hoppa en del små hinder ( max 50 cm) mest som lite lek. På visningen sedan fick han hoppa runt 1m ( eg får de inte hoppa så högt...) Se användarbilden.
Sedan fick han börja löshoppa mer regelbundet efter betet som 2 åring hoppade ca var 4:e vecka då. fast aldrig spec. högt utan de måste ha sitt självförtroende kvar och tycke de är enkelt o kul.

Så börja du så smått att vänja fölet vid bommar, små stockar etc etc. fast aldrig någon press det ska vara en lek!

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka