Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Durin ox skrev:Däremot brukar jag trava av hästen en kort stund i låg form istället för en massa skritt på lång tygel, min häst blir bara kall. Jag rider heller aldrig långa pass så han blir aldrig flåsig och behöver skritta av den anledningen.
Det är nog inte så farligt med framskrittning så och så många minúter om man vat vad man gör och har sin häst i rätt form.
Du har verkligen förståt hur man ska få en häst i bra trim och koll på hur hästen mår för dagen. Kan inte annat än bara hålla med. Det är precis så här en "framridning" ska gå till och helt rätt avslut. Gör man så här så kan man räkna med att hålla hästen hel och fin!bollen__ skrev:jag har en bit till min ridplan så pållen är alltid framskrittat innan jag är framme men jag börjar aldrig jobba på en gång utan först joggar jag fram honom under lättridning i låg form, och sen lite galopp, gör grundläggande övningar liksom kollar start o stopp osv. sen börjar jag jobba och då börjar jag sitta ner i traven.. tar även pauser under passet då han får pusta en stund på lång tygel.. sen så joggar jag av honom efteråt under lättridning i låg form, och sedan skrittar vi hem.. vilket tar ca 10 min-15 min hem..