N
Nicolette
Jag lånar ett halvblod på 9 år som inte ha blivit hoppad så mycket.
Hon blev löshoppad i ridhus till tre årsvisningen, sen stod hon i två år.
Sen lånade jag henna i ett par tre månader och satte i gång henne lite smått.
Sen åkte hon hem igen för att hon var dräktig, och efter de stod hon ett och ett halvt år till innan jag fick till baka henne.
Nu har hon varit igångsatt sen tidigt i sommras och jag har hoppat henne en del nu.
Först i början så sprang hon bara igenom hinderna.
Nu har hon fått kläm lite mer på hur man gör men nu så rusar hon istället.
Jag har lekhoppat lite med henne på ett hinder så är klätt med bildäck och är ca 50 cm högt..
Det tycker hon är kul.
Jag har även hoppat oxer med henne ett par ggr på 90 cm, men hon har bara kommir över det fel fritt 1 gång.
Men finns de någon som kan ge min några exempel på övningar som jag kan öva på så att hon bättrar sig hoppteknik?
Tacksam för svar
Hon blev löshoppad i ridhus till tre årsvisningen, sen stod hon i två år.
Sen lånade jag henna i ett par tre månader och satte i gång henne lite smått.
Sen åkte hon hem igen för att hon var dräktig, och efter de stod hon ett och ett halvt år till innan jag fick till baka henne.
Nu har hon varit igångsatt sen tidigt i sommras och jag har hoppat henne en del nu.
Först i början så sprang hon bara igenom hinderna.
Nu har hon fått kläm lite mer på hur man gör men nu så rusar hon istället.
Jag har lekhoppat lite med henne på ett hinder så är klätt med bildäck och är ca 50 cm högt..
Det tycker hon är kul.
Jag har även hoppat oxer med henne ett par ggr på 90 cm, men hon har bara kommir över det fel fritt 1 gång.
Men finns de någon som kan ge min några exempel på övningar som jag kan öva på så att hon bättrar sig hoppteknik?
Tacksam för svar