Börja ge hösilage..

B

Bessie

finns det säkert flera trådar om detta men jag undrar lite om en sak. Vi har nästan slut på hö och tvingas ev ge hästarna hösilage istället under nån månad. Frågan är nu att jag har hört att det är inte en spruta hästen ska ha utan tre med 1 månads mellanrum. Stämmer detta? Då är det ju isåfall omäjligt att utfodra med hösilage. :crazy:

Vill du vaccinera mot botulism är det flera sprutor som gäller innan vaccineringen är fullgod. Men vaccinationen tar inte alla typer av botulism.

Sök på trådarna så finner du flera olika trådar som behandlar dessa spörsmål.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
634
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 347
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar