borde vi inte hålla ihop?

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Gazpazzo_OX

Hej!

Det är en sak jag har suttit och tänkt på när jag suttit här och läst på forumet...

Varför är de så mycket aggresion?:confused:
Tycker det är nästan konstigt att många ens vågar skriva här så mycket ibland och oftast missvisad kritik som är rent utsagt elak!

Ok om man tycker något är fel men måste man dumförklara någon för det?
Sen gör ju som tur är inte alla de heller...:bow:

Kan tycka det är svårt att tolka ett inlägg om det inte är fullproppat med uttrycks symboler för att visa vilket " tonläge" man har...

Kan vi inte bara hjälpa varann på ett bra sätt!
Vi har ju ändå samma intresse!

Vill man vara elak kan man väll starta ett Neggo- forum :idea:

Hästsporten har växt och blivit enorm, tänk om vår medmänsklighet istället för våra egon skulle växa ikapp! :love:

hästmänniskor är det folkslag där alla har rätt..
du kan aldrig säga åt en annan hästägare att dom gör fel med sin häst.. :crazy: och det finns i hela hästmänniskans natur tror jag..

Tricket med bukefalos är att inte ta åt sig.. är det någon som inte skriver smileys ska man automatiskt tänka "ähh h*n glömde bara smileysarna".. och blir nån återkommande otrevlig så skiter man bara i den personen om h*n säger nåt man inte gillar..

allt är inte dö-allvarligt här på buke, men å andra sidan kan man få hjälp och stöd när man behöver det ;)
Jag är inte så omtyckt jämt :angel: men när jag verkligen behövde stöd fanns det ett ton vänliga bukefalister som stöttade mig :love:

:banana: för bukefalos!

Sv: borde vi inte hålla ihop?

Nä de är sant... :)
Allt är inte så allvarligt och man vet ju för hoppningsvis vad som är bäst för sin häst...

Ett exempel är att jag rider inte min häst med bett, men jag går inte och lägger mig i en tex tråd som handlar om vilket bett man ska välja.
Då väljer jag hellre att hoppa över den än att börja predika om bettlöst...
sen finns de ju dom som tycker jag är knäpp som rider utan :)

Sen är de många som bara ger kritik för en lösning och kan själv inte komma med en alternativ lösning... kan man så mycket bättre själv då?:confused: :) :)

Jag har för mig att jag läste någonstans att någon apropå forum på internet formulerat en regel om att efter x inlägg så blir det ofta bråk som kan övergå till regelrätta förolämpningar. Anonymiteten som nätet ger tar tyvärr ibland fram våra dåliga sidor och gör att vi kan skriva saker till/om folk som vi aldrig skulle uttryckt med personen framför oss...

Jag förstår hur du menar. Jag är antagligen otroligt feg av mig. Jag hade läst här inne länge innan jag gick med och började skriva själv. Det var när min häst fick fång och jag var orolig för henne som jag till sist gick med och skrev egna inlägg.

Men - nu har jag skrivit en del - eller ja en hel del. Och jag håller inte med dig. Det är definitivt inte så som man kanske tycker om man bara läser några enstaka trådar. Jag tycker nog att den som blir påhoppad får ofta skylla sig själv. Man får de svar man förtjänar. Jag har lärt mig massor om hästar genom att vara med här. Det är klart att jag har fått onödiga svar ibland men jag har säkert själv också skrivit sådana.

Detta har ältats i det oändliga här på Bukefalos så om du använder sökfunktionen så hittar du med all säkerhet fler trådar i ämnet.
Denna låses.

mvh
moderator
mysko

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama