Bör jag vara orolig för min katt?

Tjockisina

Trådstartare
För nåra dagar sedan började min katt harkla sig o sen kom de massa slem som bara hängde ut ur munnen o de sluta först efter ca 10 minuter.. fick torka slem överallt på golvet.
Han låter fortfarande då o då irriterad i halsen som att han vill spy men inte kan.
Kan de va nått grästrå eller nått som fastnat kanske och irriterar i halsen eller vad?
Hatar när mina djur inte mår bra och blir så sjukt orolig=(
Haft så mycket olyckor med mina djur redan och vill inte ha fler.
Nån som kan lugna mej?

Sv: Bör jag vara orolig för min katt?

Kan det inte vara hårbollar?

Min brukar göra så ibland..

HEHE min andra katt kan hålla på och försöka spy i flera månader innan det kommer ut något..

Kan absolut vara ett grässtrå som fastnat. Åk till veterinären om det inte ger sig är mitt råd! Lycka till!:)

Alltså; varför kan man inte bara ringa till veterinären och fråga när ens katt är sjuk eller beteer sig annorlunda? De kan ge betydligare bättre svar än vi kan ge eftersom de är utbildade.
Jag börjar bli trött på de här trådarna; det värsta är ju när folk skriver saker som:
"Min katt tuggar fradga och skakar m.m; vad kan det vara?"

Och så ringer man inte till veterinären! :crazy:
Vem här skulle inte ringa vet. om det gällde ens häst??

Nu säger jag inte att du skriver så men om man vill ha kompetenta svar om sin katt är sjuk och behöver vård eller inte så ringer man till veterinären.

Hoppas det bara är en hårboll och att din katt mår bättre snart.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 699
Senast: Fraegd
·
N
Katthälsa Den ena åkte på rännskita vid hemkomst, det fixade vi med lite överkokt ris och lite kokt torsk på ett jehu... den mår bra nu. Men...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: NordicKnight
·
J
Hästvård Mår inte bra alls just nu, känns som man är nere på botten och simmar..:cry: Min häst står i stallet med fång, som hon fick för ca 3...
2
Svar
20
· Visningar
2 267
Senast: JusticeGirl
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama