Bör jag kolla upp detta tycker ni?? *bilder*

lady_vip

Trådstartare
chilisbog001.jpg

http://i163.photobucket.com/albums/t290/lady_vip/chilisbog003.jpg?t=1222601579

http://i163.photobucket.com/albums/t290/lady_vip/chilisbog004.jpg?t=1222601619

Det är min 7-åriga hbl som haft detta "jacket" så länge jag kan minnas, tror att hon har ådragit sig det som 1-2-åring på bete och hon har aldrig haft några problem av det.

Nu tycker jag att hon emellanåt går lite ojämnt med just höger fram, bara nåt steg ibland och det när hon är ouppvärmd. Hittar inga svullnader/värme/gallor/hovbölder eller dyl. och tänker såklart på denna gamla skada... Tror ni att det är muskel eller skelettskada?

Hon är för övrigt frisk och visar aldrig någon ovilja, inte heller öm.

Sv: Bör jag kolla upp detta tycker ni?? *bilder*

Själva jacket är ett muskelärr som kan uppstå efter skador eller till och med finnas redan från födseln. Har själv haft en häst som hade ett på låret. Det såg ut som om någon tryckt in en tumme där och det fanns redan från början på honom..

Om hästen går orent så bör du kolla upp det. För det behöver ju inte alls ha med den ev gamla skadan att göra.

Sv: Bör jag kolla upp detta tycker ni?? *bilder*

Jag vet att jag borde det, men det är så diffust med hennes orena gång, ingen annan ser det nämligen...

Hade en tanke med att testa BoT-täcke för att se om det påverkar det orena, samtidigt som man gärna vill utesluta annat först.

Liknande trådar

Hundhälsa Har hittat nåt konstigt i munnen på gamla hunden. Det sitter i ovankäken, under läppen, ganska långt framme. Det blöder inte, varar...
Svar
17
· Visningar
6 914
Senast: lady_vip
·
Hästvård Har funderat ett tag över min hästs skoning, för att inte kapa den andra tråden tänkte jag slänga in några bilder här. Skoddes 25/7... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
32 330
Senast: singer
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en... 2
Svar
32
· Visningar
10 838
Hemmet Köket var ju såklart redan klart när vi flyttade in, annars hade det blivit något annat här. Har ni några bra tips vad man kan använda... 2
Svar
22
· Visningar
4 921
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025