staaria_

Trådstartare
Vad har ni för tips på bra boots? Antingen rullar de runt eller trampas de sönder... :crazy:

Mina krav:

1. Hållbara
2. Inte rulla runt
3. Sitta bra
4. Snygga
5. Inte alltför dyra
6. Lätta att hålla rena

;)

Sv: Boots?

H**ks har ju ett par nya, som inte ska snurra...har inte använt dom själv men lilla syster har dom o tycker dom är jättebra.

Har de bruna formsydda bootsen därifrån och dom snurrar liks förbannat nästan jämt :smirk: men dom är ju klart bättre än andra boots vi har haft (icke formsydda)

våran häst som är expert på att mörda boots har inte lyckats förstöra dom än, lite småskavanker än så länge bara

De enda bootsen min häst inte har fått skav av är Globus boots. De snurrar visserligen, dock.
Kommer nog aldrig gå ifrån dessa bootsen. De är helt överlägsna! :bow:

http://i12.photobucket.com/albums/a245/JagochChevino/5c4c8140.jpg

Edit: Det enda engativa är att de suger åt sig vatten. Inte särskilt mycket, men de blir ganska leriga efter en uteritt. Därför använder jag hela gummiboots (sånna man drar på) vid kladdiga dagar, och använder globusbootsen annars.

Senast ändrad:

Eskadrons mocca-boots är överlägsna! Dom håller jättebra och lätta att hålla fina trots att dom är vita. Älskar dom!

Hela boots snurrar inte, eller jo, om dom snurrar spelar det ju ingen roll, så testa såna men köp rätt strl.

Åå, det låter som nåt Arrow behöver... :angel:

Till frågorna, så beror det ju lite på vad du ska ha dom till. hage el ridning? Min erfarenhet är att INGA boots håller mer än nån mnd för hagbruk... Så man kan lika gärna köpa billiga, Globus med läderutsida är bra!! Börjes neoprenboots är också helt okej men för små för min häst bakhovar.

Vid transport och träning har jag Proffesional's Choice bell boots, dom är superbra och skyddar suveränt. Men dom kostar, ca 700 paret tror jag.

Jag köpte i Ullared för 29.90 kr och trodde inte de skulle hålla så bra men de har hållt jätte länge för först ridning och sedan en hel del i hagen :eek: De är vita med resår (?) jätte lätta att tvätta av och sitter kanon!

Globus boots :bow:

Dom som nån hade en bild på tycker jag e super! Finns ju dessutom både i svart o vitt ;) För vitt e ju LITE oprktiskt i hagen om man tänker på färgen :angel:

Jodå, de finns i både svart och vitt! :) Dessutom är "globus" skrivet i guldtext på båda, så det syns mindre på de vita. :D

Jag har:

Globus svarta i storlek S: dom är förstora till min d-ponny och dom snurrar och "spännena" som man fäster ihop dom med släpper i sömmarna jämt och ständigt :(

H**s bruna formsydda i storlek S: UNDERBARA :D passar perfekt
H**s blåa i storlek cob: Fungerar alldeles utmärkta trots att dom är en storlek för stora :D

Gummiboots har jag många par i flera färger, men tyvärr så är dom bara bra i blötan men annars undviker jag dom då ponnyn nästan jämt får "skav" på ballarna av dom...

De bästa bootsen jag har haft uppfyller nog inte ditt krav om att vara snygga och att inte snurra, men de är hållbara, sitter helt okej och är lätta att göra rent. De är de i särklass bästa boots jag någonsin har ägt och det blir ett antal par...
De fula ljusbruna som de har inom travet, hela gummiboots!

Har Globus.. de är toppen! snurrar runt lite, men det gör inget.. Hästen har trampat sönder det ena karborrspännet.. annars hade det nog inte gått sönder!

Jag har ett oar från börjes , brun mocca (köpt från affären, likadana som dom som säljs i katalogen för 88kr)

SUPER BRA! men börjar nu bli slitna, har haft dne i 1 år och nästan anvnd dem dagligen.

Har sen vita läder eskadron, underbara dom med.. dock anvnder jag dom inte så mkt.,. etalade 250kr för dom..

har nu beställt bruna från Hööks, så man får se hur dom är.. sökte i gamla trådar på buke om säert 90 % var nöjda med sina.. så satasar..

och har ebställr bruna eskadron boot fårn Calevo.com, tror med all säkerhet att jag blir likanöjd med som som med dom vita =)

Jag har sådana guldglittriga och dom snurrar inte, MEN ponnyn får skav av dom....

Så jag har limmat på bitar från ett sönderklippt nosludd på den övre kanten..och det fungerar så tillvida att ponnyn får inget skav..men jag har ännu inte hittat något lim som håller i tvätten.....

dom där är superbra, min ponny hade sådana och när han råkade plocka av sig dom var dom superlätta att hitta, rödspräckliga låg dom o lös i snön :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 013
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 420
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 455
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka