L

Litenplutt

Är totalt nybörare på det här områden men..

Vad ska man ha för boots i fälttävlan (terrängen)? Vanliga gummiboots?

Sv: Boots?!

ja det kan man ha, eller klapperboots..
man kan väll ha dom flesta boots eller? som sitter bra och kanske inte drar åt sej vatten

Gummiboots eller neoprenboots.
Jag föredrar neoprenboots då de inte ger skav lika lätt.
Gummibootsen blir dock inte tunga av vatten som neoprenbootsen
blir, så man får avgöra lite själv där. Klapperbootsen gillar jag inte alls, stela och hemska :smirk:

...och så klapprar de! Det finns inget jobbigare ljud :angel:

Senast ändrad av en moderator:

klapperboots borde förbjudas tycker jag :angel:

Litenplutt: Jag har neoprenboots med konstläderutsida. Suverän passform och dessutom är de billiga så det gör inget om hästen strimlar dem... Tycker inte att de drar åt sig så mkt vatten så det påverkar hästen

jag älskar mina klapperboots :D
bara bra att dom låter, behöver man juinte smacka:p

Jag har varit funktionär på vissa tävlingar då brukar man hitta boots när man plockar unde. de som ligger på marken är oftast. gummiboots med kardborre knäppning och klapperboots. Personligen tycker jag att klapperbootsen är bäst när det gäller att ha med bootsen hem oskadda, om man byter ut den ursprungliga remmen mot en läderrem (ex. läderrem för sporrar) för då sitter de kvar och går inte sönder. men de låter mycket och irriterande så själv har jag Globus, neopreneboots som är förstärkta med konstskinn. Mjuka närmast hästen, starkt yttermaterial. Lätta att ta på och av. Dubbel kardborreknäppning :love: (älskar dem)

Senast ändrad:

Jag har använt ett flertal olika boots, men de jag har fastnat för är (trots ljudet :angel: ) klapperbootsen.
Detta pga att hästarna i princip inte kan trampa igenom dem med broddarna. Har ett flertal gånger sett och haft hästar som trampat igenom både gummi och neoprenboots och skadat sig av broddarna. :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige slutar sexa i lagtävlingen i fälttävlan. Men det hade kunnat sluta med brons – om det inte varit för straffet i gårdagens...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka