Boots på hela tiden?

B

buddy86

en häst på mitt stall har just fått boots. den har fått det får att han inte lyfter på bakbenen tillräckligt. men ägaren har dom på hela tiden, i hagen och i staller och när hästen rids. ägaren låter domalltså sitta kvar hela tiden och tar aldrig av dom. nu undrar jag om det inte blir så att hästen vänjer sig vid bootsen om dom sitter på hela tiden? borde det inte bli så? att den gradvis vänjer sig och inte lyfter på benen lika mycket efter ett tag?
tacksam för svar

Är det boots med tyngder i? Eller vanliga?

Du har nog rätt i dina funderingar.

Liknande trådar

Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
535
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 528
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka