boots förhindrar tappsko...

Zaida

Trådstartare
ngn som har boots på sin häst för att den trampar av sig skorna? hjälper det verkligen med boots? eller är det bara ännu ett sätt att få "dutta" lite extra med sin "skatt" (häst=))??

Sv: boots förhindrar tappsko...

Min häst trampar av sig skorna så fort han går ut utan boots. Han har neoprenboots i strl XL som går ända ner i marken. Det hjälper mkt.

mhm, så du menar typ juh större desto bättre ;) nä men att det kan vara bra att ha en storlek större så bootsen verkligen räcker ner till marken (inte så stora att de ramlar av såklart=)). det är juh verkligen helt värdelöst om hästen tappar skor till höger och vänster och särskillt om man vill komma igång med träning och tävling.

jag har precis börjat ta hand om en häst som har belastningssprickor på insidan av framhovarna så när hovis var ute idag la han skon liksom lite utanför hoven. den här hästen som jag knappt har haft en vecka har tydligen lätt för att trampa av sig skorna och nu då när skon ligger så illa till antar jag att skon verkligen ligger i farozonen...så det kanske är lika bra att sätta på han boots...men så kanske dem blir fuktiga under å får skav etc av bootsen.

jaja enda sättet är väl att testa! det har jag juh inget att förlora på men jag känner mig så himla "fjantig" min häst måste ha så och så annars händer det....men händer det så är det juh åandra sidan mig själv det drabbar och ingen annan.

Jag har. Var länge tveksam om det eg gjorde skillnad. Men nu har jag två ggr tagit av bootsen och fått tappsko.

Det eliminerar inte, men hjälper markant. Även jag har stor boots, så de verkligen går ner och täcker skon så mkt som möjligt.

Mina överlever längre iofs, men det är en förbrukningsvara absolut. Dyr jäkla sort som fungerar bäst här mer, eller dyr och dyr, men för gummiboots tycker jag 98 kr är dyrt. Herrn trampar inte på sig 'som standard', men under de där mer sprattliga vilda busen så är nog bootsen det som ger skillnaden mellan sko på eller sko nån heeelt annanstans ;)

använder ni båda gummiboots? med knäppen eller sånna man drar på?

Jag sätter också på boots, gummivarianter, stora som knäpps med starkt kardborre, dom sitter än så länge på !
Hej från hambo

Mjuka gummiboots på nuvarande, mjuka neopreneboots på förra. Beror på vad de fungerar bäst med, den förra fick djävulska skav av gummi t ex.

Med dubbel kardborrelåsning, sitter kvar utan problem. Dock är kardborrens fästen det första som ger sig, och här är det i 9 fall av 10 anledning till att bootsen kasseras och jag får köpa nya.

Liknande trådar

Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
632
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
238
Senast: Tossa90
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka