Boots Equi-guard

Sv: Boots Equi-guard

Kompisen har haft dem som hagboots och det har funkat kalasbra! De har inte snurrat någon gång och inte heller gett skav även om de blivit smutsiga (byttes och tvättades varje kväll men är det lerigt så blir det ju smutsigt under dagen). De har blivit lite nötta på insidan efter 6-7 veckor av dagligt användande dock. Men då är det som sagt dagligen och hästen är en sån där som springer, hoppar och leker med kompisarna i hagen.

Kompisen har haft dem som hagboots och det har funkat kalasbra! De har inte snurrat någon gång och inte heller gett skav även om de blivit smutsiga (byttes och tvättades varje kväll men är det lerigt så blir det ju smutsigt under dagen). De har blivit lite nötta på insidan efter 6-7 veckor av dagligt användande dock. Men då är det som sagt dagligen och hästen är en sån där som springer, hoppar och leker med kompisarna i hagen.

Det var ju ett bra betyg! Då slår jag till på några par sådana!
:laugh:

jag har känt på dem i butik o jag tycker dom kändes bra. hade tänkt att köpa o testa iaf :)

Har använt dom nu, både på dressyrträning och hopptävling o jag måste verkligen säga att de var prisvärda och bra!! Snurrade ingenting och gav inget skav samt. Mycket bättre än de Eskadronbootsen jag haft tidigare som dessutom är dubbelt så dyra och snurrar hejvilt. :D

Jag har hööks terrängboots. De är prisvärda!

Mycket hållbart och slitstarkt tyg, inga skavanker än så länge. Även fast de är använda ca 20 ggr kanske.
Kardborren också helt ok stark.
Suger inte upp särskilt mycket vatten.

Dock har de en tendens att snurra sig lite ändå, trots den mjuka "förhöjningen".
Men med tanke på det priset är det inget jag bryr mig om särskilt mycket:)

Går i funderingarna på att köpa h**ks terrängskydd som ovan nämde. Någon som vet hurdana de är i storlekarna? Vad som passar ett "normalt" halvblod?
Lutar väl åt storlek "L" men sen i vissa fall är "L" storlekanra grymt stora o skulle kunna passa en nordsvensk typ:rofl:

Går i funderingarna på att köpa h**ks terrängskydd som ovan nämde. Någon som vet hurdana de är i storlekarna? Vad som passar ett "normalt" halvblod?
Lutar väl åt storlek "L" men sen i vissa fall är "L" storlekanra grymt stora o skulle kunna passa en nordsvensk typ:rofl:

Jag har L till mitt halvblod, 165 cm, inte grov men inte lätt i typen heller. Passar bra.

Liknande trådar

C
Utrustning Jag tänkte höra efter vilka bukefalister som har sadelväskor? Vilken typ av väskor har ni, och vart har ni köpt dem? Såg att h**ks...
2
Svar
20
· Visningar
1 924
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025