Boomer Ball??

Lena Furberg

Trådstartare
Såg just på en Bukefalists hemsida ;) en härlig film med en glad vovve som leker med en sk Boomer Ball! Någon fler här som har en? HUR oförstörbar är den? Min hund gör hål på ALLA bollar, oavsett storlek, tjocklek, etc etc och han blir så besviken när dom bara räcker tre sekunder.
Jag googlade lite och ser att de finns i olika storlekar. Största storleken borde väl vara tillräcklig för att han inte ska få grepp om den? Kan hunden bita hål i den om den får grepp med tänderna eller är den verkligen oförstörbar?

Sv: Boomer Ball??

Vi köpte rekommenderad storlek till våran, vet inte om det var boomer men iaf något liknande. Våran ligist är väldigt aktiv med frambenen och höll fast den med frambenen samtidigt som han körde ner sidan på nosen och skrapade upp bollen med tänderna. Vet inte om han lyckats med en gigantisk modell dock.

Har ni testat "Everlasting Fun Ball" helt underbara med våran jycke. Går åt kanske en till tre per år och han tuggar otroliga mängder på denna :D

Miss Mandy har en stor boomer ball (tror den ar 25 cm). Hon har repat den med tanderna och ar ganska hysterisk nar hon leker med den sa jag tar undan den emellanat. Ett par kompisars rottisar har ocksa lekt med den men ingen har lyckats ha hal i den trots ganska valdsam lek.
Nar vi var i Sverige lanade vi ocksa den gigantiska boomerbollen. (storre an att jag kan halla armarna runt den, 50 cm tror jag) Den var till halften fylld med sand och darfor tung ... Mandy ALSKADE den. Jag onksar den inte var sa dyr, den skulle jag verkligen vilja ha.:D

Köp en hästboll, den är garanterat oförstörbar...Stallhunden har en och han har aldrig haft en boll längre än en kvart förut...denna har han haft i ett halvår nu :)..sen finns ju ett bra handtag på den också så hunden lätt kan bära---
Min gamla på 12 år har en han också..han kan inte ha i sönder den han heller.
http://www.frtab.se/lekboll/801-0

Fast sjalva vitsen med boomer bollen ar att dom inte kan fa tag i den ... for min tjej blir det sa mycket roligare da:p Hon har absolut ingen intresse i hastbollar, boomern daremot ar vansinnigt kul.:D

Min ettåriga Goldentik fick en "Everlasting Fun Ball", rätt storlek och jag hade inte i nåt godis i den. Den höll ca 20 minuter... Sen var den i 200 småbitar över hela golvet;)

Fråga: Är Boomerball en "hård" boll, alltså ingen tuggbar boll?

Har ni något tips på väldigt hållbara tuggleksaker/bollar etc så mottages det tacksamt :)

/Idahoe med en leksakskvarn till golden...

Jag svarade på min blogg men lika bra att jag svarar här också eftersom det är fler som undrar. :)

En boomer ball är i hårdplast och därmed omöjlig för hunden att få grepp "i" om man säger så. Köper man bara en som är stor nog så ska de inte kunna bita sönder den.

Kan ju slänga med länken till filmen också ;)

http://www.youtube.com/watch?v=p4bsJ9BCauA

En boomer ball är i hårdplast och därmed omöjlig för hunden att få grepp "i" om man säger så. Köper man bara en som är stor nog så ska de inte kunna bita sönder den.

http://www.youtube.com/watch?v=p4bsJ9BCauA

Nja, min tik har repat sin så mycket att hon på något sätt lyckas få grepp ibland och kan lyfta den! och ja den är av den större modellen.

Som någon sa så är boomern i hårdplast så jag kan inte se hur de skulle lyckas ha sönder den , mina har inte lyckats på drygt ett år och då är de första klassens "bollslaktare" En sådan där hästboll med handtag som någon föreslog slaktade mina på en kvart, och fotbollar tar lite drygt 5 sek..

Girighetkrymptkopiera.jpg

Hundarna älskar sinn boomer men framförallt Fendi blir lite väl energisk med den och biter sönder tandköttet så jag får bryta leken efter ett tag.
Figge har lärt sig att när Fendi leker med boomern får man hålla sig undan, hon vill inte dela med sig....

Senast ändrad:

Är den så stor så de inte får grepp håller den nog, men får de grepp är den INTE oförstörbar - alls. Viktor tog effektivt kål på den. Dock var den så liten att han fick tag om den (han ser ingen vits med bollar annars). Viktor fick alltså inte in sin i munnen, men fick grepp om den med tassarna, höll fast den och gnagde sönder den. Hårdplast är ingen match jämfört med benpipor liksom.

Viktor tar å andra sidan sönder ALLT på en pisskvart, inklusive 'tigertestade' oförstörbara leksaker.

En tillräckligt stor som han inte kunnat hålla fast hade nog hållit, men de roar honom inte så värst tyvärr. Så, han får nöja sig med sina ben, vedträn och PET-flaskor helt enkelt ;)

Tillägg: Viktor som är riesenschnauzer hade storlek large på sin boll, 25 cm i diameter. (Det finns ju en XL som är 50 cm i diameter, men då kostar de tusenlappar..)

Senast ändrad:

Okej, jag backar på mitt "omöjlig"... :D

Mer hållbara än mjuka bollar, ändrar jag mig till då. ;) Sen har jag iofs bara låtit våra leka med bollen när vi är med. Jag antar att en envis hund som inte tycker att det är så kul att springa utan roligare att gnaga säkert kan få hål även på en boomer ball så småningom.

Knapplån.

Något som kan vara bra att ha i åtanke är att det är VÄLDIGT vanligt att hundarna förstör sina tänder på leksaker av hårdplast. Många jag känner som har liknande hundar som mina (Kamphundstyp, leker intensivt, biter hårt, slår emot etc) har pajjat sina små bissingar när dom gör sitt bästa för att få just grepp om den hårda bollen. Några tänder har gått av, men dom flestas är bara nernötta rejält. Vilket inte heller är så bra, då pulpan kommer fram till slut.

Min ettåriga Goldentik fick en "Everlasting Fun Ball", rätt storlek och jag hade inte i nåt godis i den. Den höll ca 20 minuter... Sen var den i 200 småbitar över hela golvet;)

Ojdå, både våran avfallskvarn och kompisens rottis har inte sönder sina i första taget. Allt annat går i små bitar, gärna av modell som man trampar och får ont av, men just denna håller och han har relativit besatt av den.. Menne ^^ driven tösabit :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag fick ju i somras reda på att schäfern har spondylos och har inte märkt något direkt i träningen (någon enstaka gång efter hård...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Idur
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 459
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka