Bonde söker fru 2017

Alltså jörgens uttalanden :eek::arghh::rofl::yuck: både jag och mitt manliga tv-sällskap hoppar högt över mansgrisiga kommentarer..

Det verkar himla mysigt på Joachims gård. Johan filmar de inte så mycket, tycker lite synd om honom att alla väljer att åka hem/inte åka till gården, men samtidigt svårt att avgöra om det är befogat eller ej. Marcus tycker jag är bra tafatt.. tror inte han kommer hitta någon denna gång heller. Och Dennis känner jag är alldeles för omogen och lite tafatt han med och tjejerna är det för mycket drama.. hon äldsta Annie? Är väl min favorit där, fast jag vet inte om hon skulle bli lycklig med någon som Dennis.

Dom filmar nog inte från Johans gård för att det inte händer något där. Maken till tråkig karl får man nog leta efter. Men han har ju insett det själv och nu med lite peptalk från Linda så ändrar det sig förhoppningsvis.

Tyvärr får jag ge dig rätt där. Har Liiidingö-iiina väl trängt igenom, så kan de inte bli (bliiiii) ohörda. :down: Men det blir långa textremsor om han ska bjuda tjejen som kör maskiiiiner på ett fiiint viiiin och en biiiiit kött.
Han är väl från Närke så iiiina får ni nog stå ut med!

Men det här med att tjejerna åker hem från Johan? Är det verkligen så illa som det verkar? Först åkte ju "jag vill inte ha barn" hem just för att hon inte ville ha barn (men åkte istället till Marcus, undrar om hon fattat att han kanske också vill ha familj?), och där kändes det som att Johan ändå hade tänkt välja bort henne av samma skäl? Och Moa var ju faktiskt sexton år yngre, även om han ville ha kvar henne är det klart att en sån stor åldersskillnad kan verka skrämmande?

Så egentligen är det väl bara en som åkt? Och vi vet ju inte om det hade varit henne han skulle valt bort om han hade fått välja. För visst skulle han ändå gjort ett val samma dag som hon åkte?

Men det här med att tjejerna åker hem från Johan? Är det verkligen så illa som det verkar? Först åkte ju "jag vill inte ha barn" hem just för att hon inte ville ha barn (men åkte istället till Marcus, undrar om hon fattat att han kanske också vill ha familj?), och där kändes det som att Johan ändå hade tänkt välja bort henne av samma skäl? Och Moa var ju faktiskt sexton år yngre, även om han ville ha kvar henne är det klart att en sån stor åldersskillnad kan verka skrämmande?

Så egentligen är det väl bara en som åkt? Och vi vet ju inte om det hade varit henne han skulle valt bort om han hade fått välja. För visst skulle han ändå gjort ett val samma dag som hon åkte?
Jag har liknande uppfattning. Hon som åkte hem senast uppfattade jag åka hem från situationen mer än från själva bonden.

Och jag tyckte Helene (?) hos Marcus växte idag?
Men jag har väldigt svårt för Linda (också hos Marcus) Alltså nog för att jag tycker att män inte heller ska vänta för länge med att bli föräldrar om det är vad dom vill bli, men det känns ändå som ett rätt ofint sätt att fråga någon ang barn.

Hos Johan är det ju stendött?! Känns som han hade varit mer hjälpt av förra årets upplägg av ”kärlek åt alla”?

Och alltså, dramat med Wille?! Va sjutton, känns som rena rama högstadiet :eek: :D

Jag tycker lite synd om Linda (hos Marcus) att bli utvald att dejta två bönder, när båda verkar ha bestämt sig från början att de kommer att välja någon som kan och vill skaffa barn.

Det är ju en sak att bli bortvald för att det inte "klickar" men har det varit kört från början, så hade det väl varit schysstare att inte ta med henne alls? Hellre än någon utfyllnadsplats bara för att. Och kommentarer som "du är väl rättså... medel" från Johan.

Men glad för att Marcus gav Helene lite tid i alla fall! Tror dock att det är kört där också så kanske synd att ge henne förhoppningar.

Tror för övrigt lite på nykomlingen hos Therese! Hoppas hon ger honom en ordentlig chans. För övrigt trodde jag aldrig jag skulle säga detta, men var det inte lite för lite Jörgen-tid i kvällens bonusbönder?! :eek: Hoppas dock att han tar igen detta nästa vecka, det såg lovande ut i förhandstitten. :D

Jag tycker lite synd om Linda (hos Marcus) att bli utvald att dejta två bönder, när båda verkar ha bestämt sig från början att de kommer att välja någon som kan och vill skaffa barn.
Ja alltså, det verkar ju liksom inte vara någon match gällande barnskaffandet på något håll där?! :down:

Varför ens söka till en person som redan i inledningsavsnittet (Johan då) sa att han ville ha barn/familj om man själv inte vill det? Jag fattar faktiskt inte vad Linda själv ser för potential i de relationerna? Med Johan verkade hon ju fatta det själv, men här vill hon stanna? Tycker barn är en alldeles för stor grej att kompromissa om, för båda parter. Hon vill inte, han vill.

Får en känsla av att Johan redan bestämt sig för Sofie.

Undrar om det är ett medvetet val av Dennis att välja Liselott sist? Hon höll ju på att dö av skräck stackaren. Känns som om han tycker det är lite jobbigt med hennes känslor ibland?

Varför ens söka till en person som redan i inledningsavsnittet (Johan då) sa att han ville ha barn/familj om man själv inte vill det? Jag fattar faktiskt inte vad Linda själv ser för potential i de relationerna? Med Johan verkade hon ju fatta det själv, men här vill hon stanna? Tycker barn är en alldeles för stor grej att kompromissa om, för båda parter. Hon vill inte, han vill.

Får en känsla av att Johan redan bestämt sig för Sofie.

Undrar om det är ett medvetet val av Dennis att välja Liselott sist? Hon höll ju på att dö av skräck stackaren. Känns som om han tycker det är lite jobbigt med hennes känslor ibland?

Jag undrar hur det blir hos Dennis nästa vecka. Det man såg inför nästa gång så gråter ju Liselott och Dennis säger något om att det är jobbigt när det ska gråtas för att få som man vill. I början av programmet verkade hon så himla härlig men undrar om hon verkligen är rätt person för Dennis. Han sa ju även att han kan tycka det är jobbigt när någon blir för på.

Jag undrar hur det blir hos Dennis nästa vecka. Det man såg inför nästa gång så gråter ju Liselott och Dennis säger något om att det är jobbigt när det ska gråtas för att få som man vill. I början av programmet verkade hon så himla härlig men undrar om hon verkligen är rätt person för Dennis. Han sa ju även att han kan tycka det är jobbigt när någon blir för på.

Nej, jag undrar också över det. Jag förstår absolut att det är en konstig situation och att det kan vara svårt att hålla känslorna i styr. Men programmet är så pass välkänt att det inte borde vara någon tvekan om hur det går till. Får lite vibbar till tjejen förra året som också grät sig till all uppmärksamhet.

Nej, jag undrar också över det. Jag förstår absolut att det är en konstig situation och att det kan vara svårt att hålla känslorna i styr. Men programmet är så pass välkänt att det inte borde vara någon tvekan om hur det går till. Får lite vibbar till tjejen förra året som också grät sig till all uppmärksamhet.
Visst var det nån som gjorde det? Maken och jag pratade om det igår efter att ha fått se inför nästa vecka!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sigrid Bergåkra var en av bönderna som sökte kärleken i Bonde söker fru 2016. Nu berättar hon om skönhetsoperationen som gick helt fel.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Katrin Gunnarsson är en av Göran Lindströms brevskrivare i årets Bonde söker fru. Nu avslöjas ett och annat om hennes privatliv!
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göran Lindström, westernryttaren från ”Bonde söker fru”, har kommit fram till ett beslut. Han ska sälja flera av hästarna på sin gård.
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Nordin sökte sig en fru i den sjätte säsongen av ”Bonde söker fru” 2011 – så lever den härliga häst- och fårbonden idag.
Svar
0
· Visningar
208
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka