Bonde söker fru 2017

Håller med om det mesta som sagts innan. Tror Sofie blev lite överrumplad av att Johan hade skickat hem de andra, det verkade inte som om han hade pratat med henne alls om det innan. Starkt av Johan i vilket fall, och bra mycket bättre taktik än Marcus.

Marcus skapar ju bara falska förhoppningar om han inte talar om att det är Erica han kommer välja. Skönt att han skickade hem "jag vill inte ha barn" men de två han har kvar verkar samtidigt seriösa med att bara där, det ärligaste hade varit att säga det.

Joakim kommer nog (tyvärr) skicka hem Jenny nästa vecka. Tror hon är lite för cool för honom. Tror också det blir Caroline med den rosa bössan i slutänden.

Liselott... Jag har själv lätt att börja gråta när det är såna känslor inblandade, så just därför förstår jag henne.. Men samtidigt förstår jag inte vad hon gör i det programmet om hon vet om att det är så hon reagerar. Jag hade aldrig klarat av att dejta någon som dejtar andra samtidigt. Tror att Dennis egentligen hade tänkt skicka hem Mikaela nästa gång, men tror faktiskt att Liselott kan hänga löst efter senaste utbrottet. Han har ju flertalet gånger påpekat att han tycker det är jobbigt med någon som gråter för att få sin vilja fram och någon som kommer och hämtar honom mitt i en dejt med någon annan.

Jag var i köket när Jenny tog honom åt sidan, men det lät som att det var ganska stelt? Jag tror att han till sist kommer att välja rosa bössan-Caroline, det känns som att han tycker att hon är cool.
Jag tror också han väljer Caroline. Dom känns ändå på samma nivå men fram till igår trodde jag han skulle välja Jenny .

Kl

Jag tror Marcus gör bort sig om han väljer Erica. Tycker inte heller hon känns så genuint intresserad utan det viktigaste är att ingen av de andra tjejerna får honom.

Jösses.. vet inte vad jag kan tillägga som inte redan sagts och jag håller med om.

Känner mig bara så.. ja irriterad tror jag över Markus och Erika.
Jag har jättesvårt för Erika och har han fallit för henne stå för det då och skicka hem de andra. Som ovanstående sagt tidigare de åker på sin resa sen är det över.

Erika har säkerligen fått lite känslor för Markus men tvivlar starkt på att de kommer hålla i sig.

Jörgen.. ja jag säger då det. Undrar varför kvinnorna blir irriterade när han ger en sin fulla uppmärksamhet och är kärvänlig för att sedan nonchalera resten, tro fasen de blir förbannade.

Den nya hos Therese verkar trevlig även om man fick en så kort bild av honom. :)

Tycker Johan växte hur mycket som helst i gårdagens avsnitt. Innan har han känts så himla anonym och typ osynlig. Lite trist när någon "bara försvinner" för att det är mer drama hos nån annan.

Hade gärna sett en liknande förvandling med Therese, hon känns också osynlig för att andra är så "på" (behöver inte nämna några namn va?).

Meh! Inte sluta sådär mitt i en cliffhanger. Är det bara jag som tycker att Sofie verkade lite tvekande till Johans kärleksförklaring? Eller så var hon bara överrumplad över att det blev som det blev.

Förvånande att Erica uttrycker någon form av besvarat intresse för Marcus, jag har inte alls trott på den konstellationen på sikt och gör det väl egentligen inte nu heller. Men det är ju lite bättre förutsättningar om hon nu skulle ha något intresse som sträcker sig lite framåt i tiden också.

Helt ärligt tror jag Erica bara vill vinna tävlingen över dom andra kvinnorna, kan inte se överhuvudtaget att dom har något som helst gemensamt och att det ska hålla i längden, men att Markus blev kär förvånar mig inte det minsta!

Johan tycker inte jag var ett dugg ärlig, det var ju den ena tjejen som tvingade fram hans svar om Sofie, han hade säkert fortsatt där i tid och evigheter till programmet hade tagit slut annars.

Jörgens kvinnor.. men alltså herregud.. jag blir helt matt...

Sen tror jag nog Jenny ryker hos Joacim nästa gång, tror inte det är hans typ av tjej alls.

Dennis tror jag inte ens han vet vad han sysslar med.. Hur ska han hantera detta med Liselott tro?

Jag älskar ju Jenny, varför gör inte Joacim det? Jag förstår inte hur han kan undgå att älska henne.

Jag vet inte om det är för att jag är gammal och erfaren :rofl:
Men jisses, ser ni verkligen inte att han är en heeelt annan typ än Jenny och det finns inte en chans i helvetet att hon skulle passa in i hans "städade och strikta" liv!
Jag älskar Jenny, tycker hon är helt fantastisk!

Men jisses, ser ni verkligen inte att han är en heeelt annan typ än Jenny och det finns inte en chans i helvetet att hon skulle passa in i hans "städade och strikta" liv!

Men han behöver ju lite stök i livet! Hon ska nog dock ha någon annan

Om Dennis :)
Det kommer inte hålla med den Dennis väljer i slutet och han har dejtat en annan tjej nu efter men det höll inte heller.

Så som han framställs i tv är också så som han är i verkligheten :D

Håller med, Jocke är så överklasshämmad och borde välja den andra Caroline. (men han tycker nog hon är för gammal). Jenny är ju störtskön! Hon borde hitta sig en roligare kille.

Håller med, Jocke är så överklasshämmad och borde välja den andra Caroline. (men han tycker nog hon är för gammal). Jenny är ju störtskön! Hon borde hitta sig en roligare kille.
Instämmer till fullo! Tänkte på det när Jenny sjöng på festen, my god vilken röst :love: Där kom hon till sin rätt!
De sista två avsnitten har Joakim börjat dala tillbaka till vad jag tyckte om han från första stund... dvs ganska mycket "brat" - han börjar komma med oroväckande många kommentarer om tjejerna som "snygga rövar" "skitsnygga tjejer" ganska ofta nu tycker jag, inte så mycket om deras insidor :angel::crazy:

Det där nya greppet i kärlek åt alla, att ha en "fyllefest", får ju fart på deltagarna O_o Kanske vore något att köra med 10 brevskrivare åt varje bonde på Sundbyholm :devil: "stora Bonde-slaget" :laugh:

F.ö är jag sist på bollen och kan bara hålla med om det ni sagt om övriga... :p

Haha nu har jag kollat ikapp på kärlek åt alla. Åh gud Jörgens damer. Jag dör. Alltså visst han är inte så najs men vilket drama.

Jag håller med dig. Jörgen är som han är, men damerna var ta mig tusan nästan värre den här gången. Särskilt när han stod och pratade med Diana (?, hon som kom först efter henne som han skickade hem direkt) och hon som kom i mitten bara kom och slet i honom? :eek: Tycker faktiskt det var respektlöst mot den andra tjejen. De vet om varför de är där, de behöver ju inte bli lika skogstokiga som om de kommit på sin man i sängen med grannen, typ. Att bonden dejtar andra samtidigt bör ju inte komma som en enorm surprise. :meh:

Lider verkligen med Therese, förstår lite att det inte blev något med kandidaterna som var där (förutom möjligen Anders), men aldrig roligt när det blir så ändå. :(

Är det någon som har fattat varför Erik inte har träffat Charlotte? Visst var det hennes brev han fastnade för första avsnittet när Linda var där? Jag måste ha missat totalt varför hon inte kom med, han verkar ju inte direkt ha "släppt" henne?

Wille och Susanne tror jag faktiskt kan bli något.

Och så mannen, myten, legenden, Jörgen. Jag saknar ord. Jag förstår lite att Diana blev förbannad som inte fick någon uppmärksamhet alls på festen och dessutom hade han gått på dejt med Cattis innan. Men vad surar Cattis för? Och Jörgen verkar ju bara tycka att det är roligt när det är nytt och spännande? Jag tycker du ska åka hem, för jag vill ha egentid med Linda nu. :wtf::turd:

Enligt Lindas (Lindorfs) blogg så ska det bli så hätsk stämning hos Dennis efter dagens avsnitt att de måste ta tjejerna till ett annat ställe över natten för att alla inblandade ska kunna få lite lugn. Skickar han hem Liselott, eller väljer han att ha kvar henne? Jag var nästan säker på att han skulle skicka hem henne efter förra veckan, men ska det bli sånt tumult efter valet lär hon väl vara kvar? Känns inte som att Annie och Mikaela skulle få ett dramaqueenanfall om det bara blev de två kvar.

Han är ju så 100 % uppslukad av sina egna kärlekskänslor typ "nu är allting klappat och klart", så han verkar knappt ens reflektera över alternativet att hon kanske inte blivit lika toksåld. Och på den korta tiden. Ganska begripligt om hon blir lite stel av det.
Ja men verkligen. Ska bli spännande att se om det håller.

Han är ju så 100 % uppslukad av sina egna kärlekskänslor typ "nu är allting klappat och klart", så han verkar knappt ens reflektera över alternativet att hon kanske inte blivit lika toksåld. Och på den korta tiden. Ganska begripligt om hon blir lite stel av det.

Precis. De verkar ju knappt pratat innan O_o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sigrid Bergåkra var en av bönderna som sökte kärleken i Bonde söker fru 2016. Nu berättar hon om skönhetsoperationen som gick helt fel.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Katrin Gunnarsson är en av Göran Lindströms brevskrivare i årets Bonde söker fru. Nu avslöjas ett och annat om hennes privatliv!
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göran Lindström, westernryttaren från ”Bonde söker fru”, har kommit fram till ett beslut. Han ska sälja flera av hästarna på sin gård.
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Nordin sökte sig en fru i den sjätte säsongen av ”Bonde söker fru” 2011 – så lever den härliga häst- och fårbonden idag.
Svar
0
· Visningar
208
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka