Bonde söker fru 2017

Att hon och en till tjej störde dejten efter 1,5 timmar eller vad det var? Eller gjorde hon något annat?
Ja men satt och suckade och klagade på att Annie bad om en stund själv med Dennis. Och tyckte att det var dåligt att hon inte bad om ensamtid framför alla tjejerna. Inte alls förstod hur det kunde gå till att någon annan kunde få egentid. Hon själv har ju inte ens gjort några försök att ta honom åt sidan som vi har fått se iaf.

Jag hoppas att Dennis tycker att Annie har flera kvalitéer än att "vara snygg" som i princip är det enda han sagt om henne..

Som någon annan skrev igår, tycker det är mil mellan Dennis och hans tjejer och Joakim och hans gäng, trots att de är ungefär lika gamla. De sistnämnda är allihop mycket "vuxnare" och mognare. Och det gäller bönderna själva också. Dennis känns som en femtonåring på moppe utanför skoldiscot runt tjejerna.

Jag tycker lite synd om Therese i kärlek åt alla också. Det verkade flyta så bra för Wille på festen, Erik verkade väl ta det lugnare men att alla ändå hade trevligt. Jörgen är ju som han är, men hos Therese kändes det bara tyst och stelt typ?

Älskar Joakim och hans tjejer! :love: Blev avundsjuk på lerduveskyttet, det är så himla kul!

Hos Dennis gillar jag Annie mest. Tycker faktiskt synd om Liselott. Hon kommer ju bli helt knäckt (verkar vara på god väg redan) av det här.

När hon som ville åka hem från Johan kom och berättade det för honom så sa han ju typ inget. Han kunde väl ha pratat mer med henne än att säga typ "okej", hmm hejdå".

Har svårt för Erika hos Markus. Men Malin verkar go. Håller dock med henne om att han verkar lite väl stereotypisk av sig. Hoppas det inte stämmer.

Alltså wow, så fint dom verkar ha det hos Joacim ändå. Jag gillar verkligen hans tjejer (och honom också, men mest tjejerna för dom är störtcoola). Så avslappnat, trevligt vuxet beteende hos typ alla. Är nog årets roligaste gård att följa :love:

Och jag gillar Malin som är hos Marcus, hon verkar vettig även om det kanske inte är ultimata matchningen (?)
Håller med om allt!

Liselott är ju hemsk!

Nej det tycker jag verkligen inte.

Vet ju inte alltid hur det klipps mm. Känns som om hon har fallit för Dennis och teamet hejjer på att prata om känslor. Sen att inte ha något att göra överhuvudtaget mer än att sitta och glo medans han är ute med en av de andra och stämningen sinsemellan tjejerna är så krånglig. Förstår att hon klättrar på väggarna.

Hemsk nej känslig och osäker ja. :)

Men jag är inte så förtjust i Dennis över lag så egentligen kvittar det vem man har som favorit :rofl:

Nej det tycker jag verkligen inte.

Vet ju inte alltid hur det klipps mm. Känns som om hon har fallit för Dennis och teamet hejjer på att prata om känslor. Sen att inte ha något att göra överhuvudtaget mer än att sitta och glo medans han är ute med en av de andra och stämningen sinsemellan tjejerna är så krånglig. Förstår att hon klättrar på väggarna.

Hemsk nej känslig och osäker ja. :)

Men jag är inte så förtjust i Dennis över lag så egentligen kvittar det vem man har som favorit :rofl:
Eller hur, kunde de inte fått något att göra under tiden??

Jag tycker Emma (eller heter hon Erika?) hos Marcus har en rätt taskig attityd, inte så charmigt enligt mig.

Vem tror ni Joakim kommer skicka hem? Jag tycker alla hans tjejer är sjukt härliga (förlåååååt :rofl:), men undrar om han inte skickar hem Emma på grund av avståndet?

Eller hur, kunde de inte fått något att göra under tiden??

Jag tycker Emma (eller heter hon Erika?) hos Marcus har en rätt taskig attityd, inte så charmigt enligt mig.

Vem tror ni Joakim kommer skicka hem? Jag tycker alla hans tjejer är sjukt härliga (förlåååååt :rofl:), men undrar om han inte skickar hem Emma på grund av avståndet?

Ja det verkar ju vara ett problem för honom. Han vill inte flytta ihop för tidigt eftersom han gjort det för snabbt innan och det kan man ju förstå.

@Monkie Jag tror också det blir Emma just på grund av att hon bor så långt bort. Det har jag full förståelse för. Hans liv borde ju inte vara helt lätt att "pausa" från, som om man går hem från ett 8-17 jobb.

Jag inser att jag nog inte hängt med så bra för jag har inte alla uppfattat Dennis som så hemsk. :confused::angel:

Jag tror Joakim skickat hem Emma på grund av avståndet

@clusia Jag uppfattar honom inte som hemsk men mindre intressant.Känns som om någon annan skrev tidigare väldigt barnslig och tjejerna där med. :)

De andra har jag ett lite större intresse av att följa :D

Alltså det här är skämmigt att skriva men sista tjejen som kom in hos Marcus stör jag mig på rejält och det blir inte bättre av att hon är diabetiker :o I mitt tycke borde hon vara vettigare just för att hon är diabetiker som jag men jag kan ite relatera till henne alls och mitt störningsmoment blir än värre.

Någon som vill förklara denna logiken för mig? Tänkte första gången jag såg henne bara -Hejja! En diabetikern henne tycker vi om! och sen bara Nähä. Dig gillar jaag inte alls.

Har jag fördomar mot människor med diabetes? Pinsamt juh :rofl:

Med undantag för Joakim tycker jag nog att bonusbönderna är lite mer intressanta än tv-bönderna, synd bara att de bara hänger på samma plats allihop? Kunde ju lika gärna heta Lokförare söker fru eller Revisor söker fru om man inte är på gårdarna alls. Eller ska de avsluta där?

Samtidigt lite lättnad för Therese att ha några andra att kommunicera med, det verkar som en helt stendöd kemi bland hennes tre alternativ.

Jörgen är intressant för att jag stör mig som fan på honom varje gång han är i bild eller öppnar munnen. Jag orkar inte bry mig om det blir någon romans, men jag trivs med att ha någon att riktigt reta mig på.
Therese är intressant för att hon verkar vettig men det är synd om henne och alla hennes alternativ känns så himla awkward hela tiden (se ovan)
Erik är rar men så ung, särskilt Alma är imponerande lugn och trygg i rollen för sin ålder men det verkar som "härliga tjejer" :D allihop. Kan bli bra!
Wille är lite väl överhurtigt glad och tjosan hela tiden, det är faktiskt lite störande det också om än inte alls i Jörgen-nivå, men det verkar ju funka bra ändå. Blir nog kärlek där också i någon form.

Av de ordinarie känner jag bara ett stort *gäsp* för Johan och inte så mycket mer för Dennis, men tror mer på att det kan bli ett lyckat resultat hos Dennis, åtminstone en tid. Hos Markus förefaller romansoddsen dåliga eller obefintliga.

Återstår Joakim med den fantastiska gården, honom tycker jag också det är kul att följa. Det är bara den något hysteriska dammsugningen som fick mig att höja lite på ögonbrynen. Men det borde bli bra vem han än väljer!

Med undantag för Joakim tycker jag nog att bonusbönderna är lite mer intressanta än tv-bönderna, synd bara att de bara hänger på samma plats allihop? Kunde ju lika gärna heta Lokförare söker fru eller Revisor söker fru om man inte är på gårdarna alls. Eller ska de avsluta där?

Samtidigt lite lättnad för Therese att ha några andra att kommunicera med, det verkar som en helt stendöd kemi bland hennes tre alternativ.

Jörgen är intressant för att jag stör mig som fan på honom varje gång han är i bild eller öppnar munnen. Jag orkar inte bry mig om det blir någon romans, men jag trivs med att ha någon att riktigt reta mig på.
Therese är intressant för att hon verkar vettig men det är synd om henne och alla hennes alternativ känns så himla awkward hela tiden (se ovan)
Erik är rar men så ung, särskilt Alma är imponerande lugn och trygg i rollen för sin ålder men det verkar som "härliga tjejer" :D allihop. Kan bli bra!
Wille är lite väl överhurtigt glad och tjosan hela tiden, det är faktiskt lite störande det också om än inte alls i Jörgen-nivå, men det verkar ju funka bra ändå. Blir nog kärlek där också i någon form.

Av de ordinarie känner jag bara ett stort *gäsp* för Johan och inte så mycket mer för Dennis, men tror mer på att det kan bli ett lyckat resultat hos Dennis, åtminstone en tid. Hos Markus förefaller romansoddsen dåliga eller obefintliga.

Återstår Joakim med den fantastiska gården, honom tycker jag också det är kul att följa. Det är bara den något hysteriska dammsugningen som fick mig att höja lite på ögonbrynen. Men det borde bli bra vem han än väljer!

Håller med i allt du skriver. Vill förtydliga mina tidigare uttalanden om Dennis att inte heller jag på något sätt tycker att han är hemsk (i stil med Jörgen eller med andra som varit med tidigare år), utan enbart... tråkig att följa? Alldeles för ung, alldeles för omogen, och gör samma fel som merparten av de där unga killarna (undantaget Joakim som verkligen slagit kull mina fördomar det här året) och väljer alldeles för unga, alldeles för omogna och skitsnygga tjejer där det mest blir bråk mellan tjejerna och sällan leder till något seriöst i slutänden. Annie känns väl hyfsat mogen, men annars känns tjejerna hos Dennis inte heller speciellt... intressanta att följa. Om man då jämför med Joakim där man vill bli kompis med alla tjejerna, typ.

Johan känns anonym. Man får inget grepp om varken honom eller tjejerna. Jag vet inte ens vad alla hans tjejer heter. Sofie är den enda jag vet. Marcus vet jag inte ens om han verkligen vill det här, eller om han mest blev intjatad för att Fredrik hoppade av? Han känns rätt off. Och det är mest Erica som märks hos honom. Nya tjejen har jag jättesvårt för just för hennes sorti hos Johan.

Både Wille och Erik i bonusprogrammet känns intressantare än de vi följer i tv. Tror båda dessa faktiskt kommer hitta någon. Therese kommer nog inte hitta någon av de hon har bjudit in, och frågan är om Jörgen kommer hitta en ofelbar tjej med sina konstiga krav?

Jag med, jag gillar verkligen alla hos Joacim, så underbara tjejer allihopa! Tror oxå Emma kommer få åka hem pga avståndet. Lite konstig fråga dock att be henne flytta lite närmare :confused:
Ja, men samtidigt berättade han ju att han bott ihop med två tjejer och det känns som att han är väldigt mån om att hitta rätt och gå rätt till. Jag uppfattade det så iaf :)Han har ett sjukt bra pokerface också, vem gillar han lite extra? Han sitter ju i en sjukt svår sits! :nailbiting:
Spännande till nästa avsnitt hos Marcus, han ber Erica komma med ut när de sitter vid bordet. Lite bryskt, vill han ska åt henne att sluta vara tyken eller vill han ha henne för sig själv?

Jag med, jag gillar verkligen alla hos Joacim, så underbara tjejer allihopa! Tror oxå Emma kommer få åka hem pga avståndet. Lite konstig fråga dock att be henne flytta lite närmare :confused:

Ja, väldigt konstig fråga. Inte tar man och flyttar många mil från sina vänner och kanske familj bara för att ta chansen att man kanske passar ihop och får flytta in på hans gård? Däremot får det väl bli Emma som gör alla resor då det lär vara svårt för honom att lämna gården.

Ja, väldigt konstig fråga. Inte tar man och flyttar många mil från sina vänner och kanske familj bara för att ta chansen att man kanske passar ihop och får flytta in på hans gård? Däremot får det väl bli Emma som gör alla resor då det lär vara svårt för honom att lämna gården.
Fast han håller väl på med växtproduktion? Det är ju inte på långa vägar lika bindande som att ha djur, så nog borde han kunna vara hyfsat flyttbar han också :). Åtminstone under de minst intensiva perioderna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sigrid Bergåkra var en av bönderna som sökte kärleken i Bonde söker fru 2016. Nu berättar hon om skönhetsoperationen som gick helt fel.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Katrin Gunnarsson är en av Göran Lindströms brevskrivare i årets Bonde söker fru. Nu avslöjas ett och annat om hennes privatliv!
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göran Lindström, westernryttaren från ”Bonde söker fru”, har kommit fram till ett beslut. Han ska sälja flera av hästarna på sin gård.
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Nordin sökte sig en fru i den sjätte säsongen av ”Bonde söker fru” 2011 – så lever den härliga häst- och fårbonden idag.
Svar
0
· Visningar
208
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka