Bonde söker fru 2016

Det var ju en utredning om huruvida hästen skulle sluta höra till kategorin lantbruksdjur och övergå till sällskapsdjur. Vet inte hur det där slutade. Om det gick igenom håller man ju bara på med sällskapsdjur.

Så länge det finns hästar som går till slakt kan inte hästen omdefineras som sällskapsdjur, eftersom den därmed skulle förlora sin status som produktionsdjur och myndighetskontrollen detta innebär :).

Så! Såg ni programmet igår? Vad tyckte ni? Någon favorit? Kanske rent av någon som vill skriva?
Jag gillade Ullaredsbondens hus :D (fast jag tror inte riktigt att det är läge att dumpa nuvarande sambo pga någon annans fina hus :cool: )

Och jag hoppas verkligen att vi får följa hästbonden med islänningar! Hon verkar så himla fin så det vore kul att få följa henne.

(Och angående den andra hästbonden, hon får mig bara att tänka på en av Joanne Hildebrandts bokomslag för sagan om Valhalla :D)

Jag såg programmet igår och tyckte alla bönderna verkade sympatiska! Tror att vi kommer få följa tvillingarna och sedan tre till, alltså att tvillingarna räknas som en och inte två.

Jag såg också programmet igår och tycker de verkar ha fått ihop ett härligt gäng i år.

Jag gillade Ullaredsbondens hus :D (fast jag tror inte riktigt att det är läge att dumpa nuvarande sambo pga någon annans fina hus :cool: )

Och jag hoppas verkligen att vi får följa hästbonden med islänningar! Hon verkar så himla fin så det vore kul att få följa henne.

(Och angående den andra hästbonden, hon får mig bara att tänka på en av Joanne Hildebrandts bokomslag för sagan om Valhalla :D)

Haha, tror inte din sambo hade blivit jätteglad för den motiveringen nej.

Jag hoppas också den tjejen kommer med. Gärna ihop med tvillingarna, en lite äldre och en lite yngre för bra variation.

Och alltså den unga killen (Erik?), var det bara jag eller kändes inte han väldigt mycket mer mogen än 21?

Jag tycker också det verkade vara ett sympatiskt gäng bönder. Helst hade jag velat följa Joakim med det snygga huset (han var dessutom snygg själv...), Jennifer med Islandshästarna och Per som var pappa till Hanna. Den fjärde spelar ingen större roll. Ska bli kul att se hur det går!

Hade jag inte varit lycklig med min sambo hade jag nog skrivit till Joakim :o
Brukar inte kolla, men hamnade framför programmet igår av en slump så kommer nog kolla i sommar om jag har tid :)
(För övrigt tyckte jag han Erik kändes väldigt mogen, trodde absolut han var närmare 30.)

jag kommer missa kvällens avsnitt, men får titta på det på söndag istället när jag kommit hem igen från en liten resa :)

Jag ser så sjukt mycket fram emot att programmet börjar! Ska se det med min bästa vän och ladda upp med mycket mat som känns passande till bondetemat. Vet ännu inte vad det är för mat men tänker mig kanske rotfrukter. Första programmet är ju dock sällan så värst kul.

Vad tyckte ni? Kul att det är två killar och två tjejer i år! Min förhoppning var att de skulle följa Per, han verkar ju störtskön. Och Erik är så gullig att jag smälter. Helt ofattbart att han bara är 21 år.

Men allvarligt, såg ni det som ska sändas nästa vecka från slottet? Den rödhåriga kvinnan med glasögon hos Per, har inte hon varit med hos en annan bonde för typ två år sen?

Vad tyckte ni? Kul att det är två killar och två tjejer i år! Min förhoppning var att de skulle följa Per, han verkar ju störtskön. Och Erik är så gullig att jag smälter. Helt ofattbart att han bara är 21 år.

Men allvarligt, såg ni det som ska sändas nästa vecka från slottet? Den rödhåriga kvinnan med glasögon hos Per, har inte hon varit med hos en annan bonde för typ två år sen?
Jo det var hon! Jag kände också igen henne!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama