Bona in snedtaksrum?

Modig_Korn

Trådstartare
Mitt rum lider av snetaksyndromet på båda sidorna. Det är ett ganska smalt rum och man kan bara stå upp i mitten av rummet och lite på sidorna men sen går det bara neråt. Väggarna är lite högre än knähöjd innan taket kommer. Problemet är att få rummet ombonat. Normalt sett störs jag inte nämnvärt av att det inte är ombonat nog eftersom jag kör på principen vertikal garderob (dvs kläder på golvet :o :p) men man kan ju inte ha det så jämt heller. Finns lite möbler i rummet men allt står längs med väggarna och inget mer än sängen går att sitta i. Belysning är antagligen en sak man bör lägga ett extra kol på eftersom det bara finns fönster i ena delen av rummet och den andra är rätt mörk. Men nån som har nån mer input?

Mitt rum är för fult för att fotografera som det är nu :p :crazy: Ska måla om det och byta golv, sen så.

Sv: Bona in snedtaksrum?

Hitta nån slags hylla/bänk där du kan ha dörrar och/eller lådor att förvara dina kläder i. Ovanpå kan du pryda med lite prydnader och ljus.
Andra sidan fixar du med sängen, man behöver ju inte full takhöjd för att sova. Om möjligt så ha den även med fotändan ut i rummet om det finns plats.
Finns det plats så skaffa kanske en läshörna eller liknande med en sackosäck eller liknande mot ena snetaksväggen har du något lågt bord framför den kan du även ha en liten fåtölj där.
Sen en mysig stor matta på golvet mitt i rummet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Hemmet Jag ska riva en väg mellan kök och vardagsrum samt ta bort garderoberna i vardagsrummet i min sommarstuga. Eftersom det inte finns golv...
Svar
18
· Visningar
2 893
Senast: Daff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka