Bomull i öronen

Calvaro

Trådstartare
Ska klippa min häst som är lite känslig så jag tänkte att jag skulle stoppa bomull i öronen på honom för att se om han blir lugnare. Men, hur mkt tar man. Är det bara att trycka ner en tuss. Hur får man upp det sen? Kan tänka mig att han inte är så positiv till att få något i öronen heller. Hur har era hästar reagerat?

Sv: Bomull i öronen

Använd fetvadd i stället - det dämpar ljudet bättre.
Tag en ordentligt stor tuss. Min har aldrig reagerat på ludd i öronen men tag det lite varligt om hästen är känslig för beröring vid öronen.

Jag hade köpt öronproppar (sånna man har till ex trav) känns säkert och bra då det inte kan fastna eller ramla ner något i själva örongången!

vi klippte min häst idag för första gången och vi satte tvättsvampar i öronen(klippte dom till passande storlek) det fungerade jättebra.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar