Bommulstyglar från Bonanza!

Sv: Bommulstyglar från Bonanza!

Vad skall du med bomullstyglar till? Har du sett en cowboy med bomull? LÄDER!! De håller i alla väder är tillräckligt tunga så att hästen känner tyglarna mot halsen. Reining kommer från rein (tygel på eng.) Bomull blir skitigt och stelt när det är kallt. Köp riktiga grejer så behöver du inte byta. Lycka Till!

Men använder man inte tyg tyglar t ex till bosal:) ? Eller minns jag fel:angel:

Brukar inte de tyglarna vara av flätat hästtagel? De kallas väl för Mecates om jag inte minns helt fel.

:idea: Så var det, Tagel! Du har så rätt så:D

Mmmmmm:cool: ..Jag har bommulstyglar..när jag fritidrider i skogen..himla sköna och hålla i när det är kallt ute..lätta o tvätta i maskin..
Köpta på B...i Ti...
Men det är klart, skall man träna..då e det skinn som gäller...
Som sagt..maila el ring o fråga...

Mount Never Rest skrev:
Men använder man inte tyg tyglar t ex till bosal:) ? Eller minns jag fel:angel:

jepp, jag har bommullstyglar till min bosal. Det är väl en budget variant antar jag.

ja alltså jag rider inte wetstern, utan jag vill ha ett par tjocka runda tyglar som man kan knäppa loss, men jag har tittat på ett par rundflätade från bonanza, nån som vet hur dom är?!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
631
Tjatter Alltså var och varannan gång jag handlar, oftast på ica, så är det fel på kvittot. Som idag i lilla lokala ica butiken skulle osten...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 144
Senast: MML
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur