Bomlösa Westernsadlar från Ebay

Niela

Trådstartare
Ja är det någon här som köpt därifrån?
Vad jag kan se och läa verkar de ju superbra sadlar för en otroligt bra peng under 3500 kr:d

Kolla in denna som jag hittade
Dn verkar vara för kortryggade hästar kanske kan passa min kortryggade häst som har i dressyrsadelns mått ca 47 cm i anläggningsyta borde väl bli 55 nått i w-sadel

_3_zpsaddd088d.jpg

Sv: Bomlösa Westernsadlar från Ebay

Putteliputt!

Jag provade att ta hem en vanlig bomlös, den som kommer från Indien och finns i en massa färger och kostar 800 inkl frakt. Inget ögongodis när den kom, och det finns stabilare bomlösa, men helt okej. Vill sadla om till Western, men behöver bomlös så jag är också nyfiken...

Aha tyckte det såg ut som något plast/syntetmaterial. Inget jag skulle lägga på ryggen på mina hästar. Finns säkert en bra anledning till att den är så billig....

Jag hade en liknande när jag var i akutbehov av sadel.
Den var helt ok för det priset. Man får ju inte förvänta sig något märkvärdigt, vare sig i fråga om kvalitet eller utförande.
Lädret kändes lite smått plastigt, men gjorde sitt jobb. Ingen wow-upplevelse att sitta i eller titta på, men den gick att använda.

Det är ingen sadel jag skulle ta till tävlingsbanan direkt, knappt till ordentlig träning, men lulla runt på hemmaplan. Visst, inga problem. Min häst överlevde ;)

Ja jag ska ENBART ha den till att rida ut och lulla på, våra långritter under sommarhalvåret blir liiite bekvämare än i dressyrsadeln är tanken

Hur var sadeln? har du några bilder? var de böjbar eller lika stel som en med bom?

Det var någon slags paneler under, flyttbara.
Inte böjlig och mjuk som en kudde, men definitivt böjlig.
Helt ok att sitta i.

Hittar bara den här bilden just nu

Liknande trådar

Western Jag varken tränar eller tävlar western men både har en w-sadel och funderar på att köpa en ;) Jag kan inte mycket alls om den här sidan...
Svar
5
· Visningar
2 034
Senast: alazzi
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 576
Senast: videnlis
·
Western Har ett arabsto på foder som alltid blivit westernriden,vilket har varit lite bökigt att lära om mig till. Att rida på lösa tyglar har...
Svar
12
· Visningar
2 118
Senast: Fibusen
·
T
Utrustning Ja, nu kommer jag och tjatar om sadel igen. Hittar ju ingen sadel som passar mig och mitt soffbord. Har då varit inne på westernsadel...
2
Svar
34
· Visningar
2 586
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar