Bomlösa sadlar! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare L_G
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 663
L

L_G

Har nu köpt en bomlös sadel till min islandshäst! En Knights Bareback. Hade den på lån först och skulle prova den. Den fungerade jätte bra!! :) Padden bildade en jätte fin tunnel över ryggen och hon går som aldrig förr i den! :bump: Töltar jätte fint och man känner verkligen hästens rörelser! Sen ett extra plus: Man sitter SUPER-skönt i den! :D OCH man får en bra sits!

Sv: Bomlösa sadlar! :)

Har du Knights padden också? Hur är den vad gäller tryckfördelning och sånt?
Är ju ganska lik TN padden, men är det samma inlägg eller är det "bara" vanlig skumgummi?

Padden som jag har till är inte vanlig skumgummi, men det är samma matrial som en Tempur madrass. Jätte bra e den! Formar sig superbra! :) Du borde pröva!

Sen måste jag fråga om det är nån här som har en likadan sadel som jag? Undrar bara hur man ska sköta sadeln, med smörjning och så?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
524
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈