MarieRosen
Trådstartare
Finns det nån som har nån erfarenhet av de nya bomlösa Ghost-sadlarna? Dom sägs ju vara så mkt bättre än vanliga bomlösa. Är mest intresserad av hur dom är för hästens rygg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det nån som har nån erfarenhet av de nya bomlösa Ghost-sadlarna? Dom sägs ju vara så mkt bättre än vanliga bomlösa. Är mest intresserad av hur dom är för hästens rygg.
Finns hur mycket som helst på FBOckså nyfiken
Finns hur mycket som helst på FB
Om det finns "massor på Facebook", så kanske du också har ett bra förslag på hur man söker efter relevant information på Facebook? Och hittar den bra diskussionen?
För Facebook har ingen sökfunktion, och på flitigt använda platser, så försvinner diskussionerna ner i tidslinjens djup väldigt fort.
Att diskutera på Facebook, är att lika bra som att snacka med kompisar på busshållplatsen, diskussionen blir begränsad till de som råkade vara närvarande och försvinner rätt snart i glömska. Och så kommer samma fråga tillbaka, om och om igen, utan någon som helst erfarenhetsåtervinning av den tidigare diskussionen och de synpunkter som kom fram förra gången...
Skillnaden, mellan Facebook och ett forum som här, är att trådarna, och nyckelord inom trådarna är sökbara, både inom forumet och via olika sökmotorer som Google. Och även flera år senare kan man återkomma till en fråga, och återanvända information, rätta till felaktigheter samt lägga till nya erfarenheter...
Du verkar inte förstå vad jag säger:Tja - problemet med Buke är att om det kommer upp en länk så försvinner tråden/inlägget/whatever snabbt som attan. På FB får du söka efter grupper.
Jag har beställt en nu, borde komma om ca 2 veckor. Kan uppdatera dåFinns det nån som har nån erfarenhet av de nya bomlösa Ghost-sadlarna? Dom sägs ju vara så mkt bättre än vanliga bomlösa. Är mest intresserad av hur dom är för hästens rygg.
Jag har beställt en nu, borde komma om ca 2 veckor. Kan uppdatera då
Jag har beställt en nu, borde komma om ca 2 veckor. Kan uppdatera då
Sadeln är i Sverige nu så det borde inte dröja sålänge .Skulle vara jättesnällt!! Jag är verkligen nyfiken på om det är stor skillnad på denna sadel och andra bomlösa.
Nu har jag fått sadeln och är helt frälst. Ligger där den ska, bred kanal! Hästen tycker om den . Har letat sadel i över tre år utan framgång, allt har kasat fram! Äntligen har vi en fungerande sadel!
Hmm jag har ju inte ridit i en vanlig sadel på många år då jag inte hittat någon som passar.... Har haft en fårskinssadel så jämfört med den är det mycket stöd . Det är ju inget knästöd i quiltyn däremot klossar mot övre låret..Så skönt! Hur känns den att sitta i jämfört med en "vanlig", hur är t ex stödet för knäna?
Jag had mailat bilder till återförsäljaren om jag var du, men kort rygg passar den! Min ponny har bara 35-37 cm sadelläge och den är inte för lång på henne . Manke kan jag inte svara på då jag inte testat den på ngn häst med varken medel eller hög manke.Är intresserad av denna sadel, men undrar vilken typ av ridning den lämpar sig för?
Tor du den passar en arab med kort rygg och hög manke?
Jag valde quiltyn, finns bara en återförsäljare i Sverige. Pmar, då jag är osäker på om man får skriva ut det här.ok, ska göra detta! vartifrån köpte du din? Och vilken av modellerna har du?
Min pålle har en anläggningsyta på 38 cm....
Vilka "andra bomlösa" tänker man på då?Finns det nån som har nån erfarenhet av de nya bomlösa Ghost-sadlarna? Dom sägs ju vara så mkt bättre än vanliga bomlösa. Är mest intresserad av hur dom är för hästens rygg.