L
Leevis
Jag ska så snart som jag sparat ihop pengar gå o köpa mig en bomlöös Westernsadel! Men jag kan inte hitta några som både är snygga och billiga.. Vet du nån/några?
(Billig= 6-7000:-)
Och sen hade jag tänkt att jag ska ha en western pad i Formiga Air materialet... Jag räknar med att få sy lite i padden och i den som ska ligga över om det ska passa med en bomlös..
Jag rider en blandrashäst med "normalhög" manke och en nordsvensk med jättehög och bred manke (för tillfället så har hon även lite ryggrad). Senare kanske jag ska rida in en annan nordsvensk liten pajsare och behöver en sadel som passar alla dessa hästar..
Så en bomlös låter väl som en bra ide?
Har du en bild på din (gärna snygga) bomlösa westernsadel när den används på hästen?
Vilken padd använder du? Funkar det bra?
Bra eller dåliga saker du har hört/vet om westernbomlösa sadlar.. ?
Tacksam för svar!
(Billig= 6-7000:-)
Och sen hade jag tänkt att jag ska ha en western pad i Formiga Air materialet... Jag räknar med att få sy lite i padden och i den som ska ligga över om det ska passa med en bomlös..
Jag rider en blandrashäst med "normalhög" manke och en nordsvensk med jättehög och bred manke (för tillfället så har hon även lite ryggrad). Senare kanske jag ska rida in en annan nordsvensk liten pajsare och behöver en sadel som passar alla dessa hästar..
Så en bomlös låter väl som en bra ide?
Har du en bild på din (gärna snygga) bomlösa westernsadel när den används på hästen?
Vilken padd använder du? Funkar det bra?
Bra eller dåliga saker du har hört/vet om westernbomlösa sadlar.. ?
Tacksam för svar!
Senast ändrad av en moderator: