Bomlös westernsadel !

L

Leevis

Jag ska så snart som jag sparat ihop pengar gå o köpa mig en bomlöös Westernsadel! :D Men jag kan inte hitta några som både är snygga och billiga.. Vet du nån/några?
(Billig= 6-7000:-)

Och sen hade jag tänkt att jag ska ha en western pad i Formiga Air materialet... Jag räknar med att få sy lite i padden och i den som ska ligga över om det ska passa med en bomlös..

Jag rider en blandrashäst med "normalhög" manke och en nordsvensk med jättehög och bred manke (för tillfället så har hon även lite ryggrad). Senare kanske jag ska rida in en annan nordsvensk liten pajsare och behöver en sadel som passar alla dessa hästar..
Så en bomlös låter väl som en bra ide?

Har du en bild på din (gärna snygga;)) bomlösa westernsadel när den används på hästen?
Vilken padd använder du? Funkar det bra?

Bra eller dåliga saker du har hört/vet om westernbomlösa sadlar.. ?

Tacksam för svar! :laugh:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bomlös westernsadel !

Bomlös sadel i westernstuk, tack :D :angel:

StarTrekk har bra kvalité, hyfsat andra-hansvärde också. Bareefoot finns en del begagnat.
Tänk bara på att en bomlös inte passar alla hästar... Du kan behöva byta framvalv (StarTrekk kostar ca 1000kr/pommeln, vet ej om Bareefoot är utbytbara), och en del är också ganska stadiga i formen så de passar inte alla sorters ryggar.

Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 072
Senast: iNHALE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 042
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18