Bomlös sadel.. igen..

Sv: Bomlös sadel.. igen..

Hej, vad har ni för paddar till era bomlösa sadlar? Köpte nyss en HAF pad, och jag tyckte inte att inläggen verkade vara bra? Dom var ju så tunna och inte av "tempur" liknande materialet.. Någon som har någon erfarenhet om dom?

// Sarah

Sv: Bomlös sadel.. igen..

Jag hade hem två stycken haf paddar och båda var sne sydda... så jag tröttnade på dem:mad: , köpte istället en TN equitzer som var ordenligt sydd..... den ligger bra på ryggen, men vid sadelgjorden glider den bak.... både på min och kompisens sadel. Jag har fått låna hennes padd och testa, den har legat super:love: . så nu ska jag beställa en sån hos torison (dem har den inte i lager, vad jag vet)och sälja min TN padd.

tyckte inte att Haf inläggen var det bästa.... men min ponny har super mkt muskler på ryggen så han kan ha tunna inlägg!

//frida

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 855
Utrustning Idag tog jag bort skygglapparna och insåg att min hästs rygg är dåligt musklad. Det beror troligen på klassikern dåligt passande sadlar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 992
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar