Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Glöm inte att det inte ingår baksele eller draglinor i priset, den är inte komplett tyvärr. Men granngården har billiga bakselar o börjes har billiga draglinor om man inte vill göra själv.
Till en mindre shettis kanske lokorna blir stora/långa.
Jag har ju ITEs loksele från Börjes och då är lokorna lite långa för en lite smäckrare shettis på ca 105 cm. Men det går att göra nya ögglor till övre lokremmen så att man han höja lokorna.
Loksele kan funka med rockard men man behöver nog ett däckelunderlägg så trycket fördelas samt gärna baksele och draglinor (+svängel på vagnen!)
Bla Granngården och Lillhästen i Stav säljer en prisvärd baksele
Behöver och behöver...
Om det ska bli bekvämt behöver man mer!
Men jag tror de flesta hästar klarar sig utan baksele och draglinor samt att de inte klagar/visar missnöje heller...
Jag förstår ju att det underlättar för hästen med bla baksele o draglinor så då blir det självklart att använda det, lika som att jag vill ha stötdämpning på vagnen tex! (Eller sitta mjukt/bekvämt )
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.