Boles loksele

AKB

Trådstartare
till shettis.. Någon som har/haft en sådan?
Vad tycker ni om den? Bara skräp eller fullt duglig till lite hobbykörning med rockard.

Sv: Boles loksele

Glöm inte att det inte ingår baksele eller draglinor i priset, den är inte komplett tyvärr. Men granngården har billiga bakselar o börjes har billiga draglinor om man inte vill göra själv.

Till en mindre shettis kanske lokorna blir stora/långa.
Jag har ju ITEs loksele från Börjes och då är lokorna lite långa för en lite smäckrare shettis på ca 105 cm. Men det går att göra nya ögglor till övre lokremmen så att man han höja lokorna.

Loksele kan funka med rockard men man behöver nog ett däckelunderlägg så trycket fördelas samt gärna baksele och draglinor (+svängel på vagnen!)
Bla Granngården och Lillhästen i Stav säljer en prisvärd baksele :)

Jo,jag hade tänkt att köpa en baksele och draglinor..Även om jag hört från andra håll att man inte behöver ha draglinor om man har loksele..

Behöver och behöver...
Om det ska bli bekvämt behöver man mer! :)
Men jag tror de flesta hästar klarar sig utan baksele och draglinor samt att de inte klagar/visar missnöje heller...

Jag förstår ju att det underlättar för hästen med bla baksele o draglinor så då blir det självklart att använda det, lika som att jag vill ha stötdämpning på vagnen tex! :D (Eller sitta mjukt/bekvämt ;))

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: yamyam
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård