Hambo

Trådstartare
Åringen på betet,har fått en massa små bölder på benen och i karlederna på alla 4 ben . Hon har dessutom magrat lite grann . Vet inte om man kan kalla det bölder för dom var torra halvcentimeter stora . En av bölderna på karleden hade spruckit och var sårig . Självfallet ska en vet kolla henne, men vad tror ni det jan vara ? Nån slags infektion var min första tanke, inget smittsamt då ingen annan häst hade det . Hon verkade lite nere, men det har ju också varit varmt i dag .

Hej från Hambo

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 168
Senast: cf234k
·
Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 472
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Hej! Min häst har haft som små "skorvar" på sina ben(inte alla), på någon kota och någon karled. Det är nästan som sårskorpor fast de är...
Svar
1
· Visningar
639
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 388
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka