Böld på kinden

vippan

Trådstartare
Kissen har varit i slagsmål och fått en varböld på kinden, ett hål över ögat och ett under hakan. Jag har tryckt ut massor av var och tvättar och håller såret öppet och så rent det går. Måste en veterinär tömma bölden eller kan man fortsätta att tömma själv? Vid ett annat tillfälle fick han ett dränage (på benet) kanske lika bra att åka till veterinären? Otäckt när det är så nära ögat. :smirk:

Kissen kan ju kanske behöva pencillin, så jag tycker du ska rådfråga en veterinär, har du någon veterinär som du känner eller brukar anlita så ring och rådfråga.

Lycka till

Hade pencillin hemma sedan förra bölden och började ge igår. Idag såg det mycket bättre ut men det gäller nog att hålla såret öppet så det läker innefrån! Han är mycket piggare . Måste varit skönt att bli av med trycket i kinden. :smirk:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 959
Senast: starcraft
·
Katthälsa Min ena katt har fått en böld som har spruckit, han är inne hos veterinären nu, dom ska göra rent såret och eventuellt sätta på...
Svar
10
· Visningar
7 052
Senast: vallhund
·
Katthälsa Min ena hankatt kom just insläntrandes med sår på näsa och ben -kattslagsmål såklart. Hur tar jag bäst omhand om det här såret?! Jag...
Svar
12
· Visningar
11 199
Senast: Jeps
·
N
Katthälsa Förlåt för långt och rörigt inlägg - hoppas någon ändå kan förstå och ge någon typ av svar. För några veckor sedan lade jag märke...
Svar
12
· Visningar
8 990
Senast: NataliTM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka