Bold Grande, Blester & Tristan

Zuzzi

Trådstartare
Fick dessa 3 halvblodshingstar några avkommor?

Tristan och Blester måste det vara glest med, men Bold Grande?
Han hann väl verka i avel nått år innan han dog?

Någon som har bild på dessa hingstar också?
Väldigt nyfiken på hur Bold Grande såg ut! :rofl:

Sv: Bold Grande, Blester & Tristan

Bold Grande betäckte 43 ston -86, död -88 (vet inte hur mycket han betäckte -87)
Tristan betäckte 12 ston -85 och togs ur avel -86
Blester betäckte 7 ston -86 och togs ur avel -87

så ett par avkommor borde de ha.

I stamboken från 1996 har Blester, Bold Grande och Tristan 2 stamboksförda ston var.

Har förstås bilder på dom hemma, ska se om jag hinner scanna in några bilder ikväll :)

hanna_shetland skrev:
Bold Grande betäckte 43 ston -86, död -88 (vet inte hur mycket han betäckte -87)
Tristan betäckte 12 ston -85 och togs ur avel -86
Blester betäckte 7 ston -86 och togs ur avel -87

så ett par avkommor borde de ha.

Du vet inte om dom hade några tävlande avkommor?

Görel skrev:
I stamboken från 1996 har Blester, Bold Grande och Tristan 2 stamboksförda ston var.

Har förstås bilder på dom hemma, ska se om jag hinner scanna in några bilder ikväll :)

Tack så mycket! :)

Jag har en god vän som har en häst e. Bold Grande. :) Jag har också varit varit medryttare på denna häst i 4-5 år. :love:
Tyvärr har jag ingen bild inscannad på henne, men enligt ägaren ska hon vara ganska lik Bold Grande.

Hon är 157 i mankhöjd (känns större), fux med bläs och vita strumpor.
Hon är lätt i typen och ganska modern för att vara ett så pass gammalt halvblod
Hon har mycket gott temperament, är alltid trevlig och positvi till arbete. Galoppen är bra, skritten ok, men traven är lite sämre o något låst i bogarna.
Hon är tävlad upp i msv dressyr med placering.
Hon är AB-premierad.

I somras fick hon sitt första föl e. Don Primero. Fölet fick 48 poäng på visningen och är en riktig liten läckerbit.:love:

Jag skötte din häst (och hennes mamma) när hon var föl!

Hoppas att hon mår bra och att ni trivs ihop!

Vad kul! Ja, hon mår bra och vi trivs kanon ihop, önskar bara att jag "träffat" henne tidigare... (när hon var yngre).

Det är jag som äger stoet som Gunter pratar om. Om Zuzzi kontaktat mig privat kan jag skicka en länk till min privata hemsida där jag har bilder på henne och hennes avkomma. Vill inte lägga ut den här.
Jag har hingstkalendern från -87 där Bold Grande finns med.
Han är mkt snygg: modern och högställd i modellen jämfört med många av de svenska hingstarna i samma kalender. Efter honom kommer t.ex. Brisad som ser ut som en åkarkamp i jämförelse...:-)
Jag kan scanna in bilden från hingstkalendern och skicka på mail.

Kul att någon frågar om Bold Grande. Han har ju en stam som först nu verkligen börjat uppskattas i Sverige med de båda legendarerna Bolero och Grande bakom sig. Kolla t.ex. på Flyinges hemsida där de skriver om avelsråd och de två hingstarna.

Jag har pratat med en man som red Bold Grande och tydligen var hans trav sisådär, precis som på mitt sto men faktiskt har den inte hämmat i högre klasser utan varit mycket lätt att samla. Det väldigt trevliga temperamentet tror jag mitt sto fått från sin far för jag har hanterat och ridit många syskon med samma mamma och ingen har haft den typen av temperament. Väldigt samarbetsvillig, pigg, snäll och kelen sedan hon föddes.

Visst är det du som skickade mail till mej? Måste vara på den säkra sidan! :p

Japp, det är samma Sofia som du mailkonverserar med

Jag känner en häst efter Bold Grande -Lambert! Han har gått LA dressyr, ingen direkt hoppkapacitet. Han är 1.82 hög och hans mamma var 1.58.

Lite lustigt med tanke på att mitt sto e. Bold Grande bara är 1,57 och hoppar som en gummiboll. Hon var mer en hopptalang än en dressyrtalang som ung och det har hon knappast från mödernet för syskonen på den sidan är övervägande dressyrhästar, t.ex. en i svår dressyr i USA.
Fast iofs så ger väl Gaspari, som hon har till morfar, ganska bra hoppgener och inte bara dressyr.

Jag har ett sto fött -88 e. bold grande, 1,66 cm i sin krafts dagar, haft fem föl varav ett e. Emmerton nu tävlas aktivt. Twiggy som stoet heter har mkt bra steg och hoppkapacitet som hon nedärvt. Hon fick tre avkommor e. Electro innan vi köpte henne 1995, tyvärr vet jag inte var dessa finns idag...
Tyvärr ska mitt sto avlivas till hösten då vi ska lägga ned stallet och hon börjar bli gammal och är stel efter att ha gått omkull för ett par år sedan i hagen. trist att man itne har ett sto efter henne, stammen är ju intressant.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 235
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 536
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 493
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka