E

erlandsson

Hej alla glada:banana:
skulle jätte gärna vilja ha lite bra boktips om körning..
allt från val av selar, tömmkörning, till mera avancerat..
alla tips emottages tacksamt..:bump:

Sv: Boktips

Har en från hööks, den är bra men lite tråkig fast det kan vara jag också, tycker det är så tråkigt att läsa böcker :smirk:

jadu.. elisabeth hjortvids böcker är bra, likaså de tunna häftena från hökks, tre styckern tror jag som anders eriksson skrivit. Han har även gett ut en bok där alla häftena ingår plus annat förstås som heter Körning.
Sen finns det bengt blomqvist som jag tycker har skrivit den bästa boken, minns ej vad den heter.
Finns fler, men minnet sviker.
Finns även videor av anders eriksson om både körning o tömkörning, men jag tycker väl inte att de är särskilt informativa faktiskt...
Det bästa är nog att kontakta en körförening eller kusk som kan hjälpa dig o visa allt på riktigt om det är det du vill.

I umeå finns det två körklubbar, och jag vet att du är mer än varmt välkommen att kontakta Umeå RF´s köransvariga!!

I umeå finns det två körklubbar, och jag vet att du är mer än varmt välkommen att kontakta Umeå RF´s köransvariga!!

Jag kan då avslöja att TS var i Flarken i tisdags em/kväll och tittade när vi tränade och fick lite "föreläsning" av Rolf Hedqvist
Så de är just boktips hon är ute efter då den frågan kom på tal

Anna-Carin

jaså, har rolf varit i farten igen, försökte han inte värva till villvattnet då? :) :)

Har du inga bra boktips? Några norrländska recept?

jaså, har rolf varit i farten igen, försökte han inte värva till villvattnet då? :) :)

Har du inga bra boktips? Några norrländska recept?

Jag har värvat mig själv till Villvattnet. Var ju i valet i kvalet redan i fjol men då valde jag att tävla för mitt jobb av lojalitet. Nu är jag varslad så..då var saken klar..

Norrländska recept

Hembakta bullar och nybryggt kaffe lagom tills instruktören kommer.

Anna-Carin

godmorgon.

härligt med några tips.
jo, vi är ett par styckna som har startat en körsektion i sikeå.. vi är alla på olika nivåer så jag tänkte att en bra bok att kunna gå till utimellan vore inte dumt:rofl::rofl:
så alla tips emottages tacksamt.:bump:

ska försöka ta mig till bibblan och kolla där också:banana:

Anders Erikssons böcker och filmer är riktigt bra.. Om man bara vill titta på fina bilder och fina scener. Inte mycket information där :(

godmorgon.

härligt med några tips.
jo, vi är ett par styckna som har startat en körsektion i sikeå.. vi är alla på olika nivåer så jag tänkte att en bra bok att kunna gå till utimellan vore inte dumt:rofl::rofl:
så alla tips emottages tacksamt.:bump:

ska försöka ta mig till bibblan och kolla där också:banana:

Kolla med gentlemannen i gruppen.. Fick en bok av honom av Hans Sidbäck men jag har den på jobbet nu så.. Sen kan ni ju försöka ringa och gulla in er hos Jan Sundqvist..Se bara till att det är lång tid avsatt då för han kan konsten att tala!

Anna-Carin

Kolla med gentlemannen i gruppen.. Fick en bok av honom av Hans Sidbäck men jag har den på jobbet nu så.. Sen kan ni ju försöka ringa och gulla in er hos Jan Sundqvist..Se bara till att det är lång tid avsatt då för han kan konsten att tala!

Anna-Carin

jo, han så i dag att han hade en bok..
visst är det jan i överklinten du menar..

vi hade vår första träff med hästar i dag det var jätte kul.. vi tömmkörde bara..:bump::bump:så vi ska nu dela in oss i två grupper.. spännande:banana:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: MJLee
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
675
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025