Bokstäver/avstånd?

Polly_Mulle

Trådstartare
Jepp, så är man tokig nog för att tävla dressyr... Och jag ska rida på kort bana och behöver dela av min långa ridbana för att kunna få det rätt. Men var ska jag placera ut bokstäverna efter hörnen? De andra sitter ju mitt på kort och långsida...
Jag har fått för mig att de ska sitta 6 meter från väggen men det läter JÄTTEMKT???
Någon som vet?

Sv: Bokstäver/avstånd?

Har för mig att första bokstäverna från hörnet ska vara 6m ifrån. Sen är avståndet mellan tex F och B 12m.

Tack allihopa! Har fått placera ut på måfå ikväll, men et blev lite konsiga hörn...

Vidare... Min häst har ingenting som ens är i närheten av ökad skritt, vi kan med stor möda prestera en hyfsad mellanskritt, hur löser jag det snyggast (tänker på LB:1 2006) mellanskritt genom hörnet, ökad skritt på diagonalen och mellansritt i hörnet. Ska jag rida något samlad skritt genom hörnena och trycka fram en bra mellanskritt på diagonalen eller ska jag rida bra mellanskritt genom hörnena, trycka på max och ha över 50% risk att få takt/travinslag på ökningen eller vara mesig och få kommentaren "visar ingen skillnad", vad ger minst "felprocent"?

Hej,
ja, som de andra svarar ska du alltid ha 6 meter från hörnen. Har du kortare bana än 40 meter så delar du upp resterande meter efter att du satt hörnen.
Ja du kan samla upp skritten lite mer i hörnet och sen trycka på så ser det ut som det blir mer än vad det är. Hellre mindre visad skritt än taktinslag.
Lycka till!/Malin

Har 60-bana och behöver träna på att rida på mindre utrymme...

Ok, inga taktinslag.
I galoppen då? Han orkar inte bära sig helt ännu, något högre tempo med vettig form eller kortare tempo över tygeln?

Polly_Mulle skrev:
Har 60-bana och behöver träna på att rida på mindre utrymme...

Ok, inga taktinslag.
I galoppen då? Han orkar inte bära sig helt ännu, något högre tempo med vettig form eller kortare tempo över tygeln?

Vilken klass skall du rida? I en lätt C tycker jag definitivt du skall rida i ett högre tempo med en vettig (?) form, om formen är en lägre form med ryggverksamhet..om du skall rida något annat än en LC bör du tänka till ännu en gång innan du ger dig ut om du inte kan samla formen tillräckligt.

Jag ska rida LC:1 och LB:1, clear round. Med inte helöt ihopsamlad innebär att han är hyfsat stadig i en lägre form, men han orkar inte bära upp i kort galopp, dock är det tydlig skillnad på vad som är arbetsgalopp och vad som är mellangalopp. Och vi ska ut och samla rutin, vi satsar inte på sisådär 70%...

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 078
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka