stjarnhimmel
Trådstartare
Någon som shoppat något på bokrean?
Vad tyckte ni om årets rea? Saknades något eller var den bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som shoppat något på bokrean?
jag har bara kollat lite snabbt. Brukar ofta köpa någon handarbetsbok.. men egentligen behöver jag ju inte det eftersom jag har så många redan..Nu har jag kikat igenom och är väl inte precis jättetaggad ärligt talat. Åsa Jakobsson har en bok på rean, den köper jag nog (även om jag redan läst den ), sen kanske någon sticka/virka/sy-bok men såg ingen som kändes som något jag måste ha... Det blir väl så att jag traskar in på någon fysisk butik och kollar om jag vill ha något, men hela grejen har verkligen blivit mycket mindre intressant på senare år.
Är det bara inbillning eller var bokrean bättre tidigare? Jag kommer ihåg att jag älskade bokrean för ca 20 år sedan då jag var i tonåren...
eller det kanske är det vanliga "det var bättre-förr"..
Ja bokrean var typ årets höjdpunkt.Det var ju helt klart en annan sak då, det fanns ju inte dessa gigantiska lågprisbutiker på internet där man kan hitta vad man vill på nolltid till ett bra pris. -96 hade man typ Bokia och Akademibokhandeln där man mer eller mindre redan kunde hyllorna utantill, och så helt plötsligt fanns ett jättestort nytt utbud från en dag till nästa! Klart det var spännande.
Nu är det nog mest en besvikelse.
Den här låter onekligen intressant.. Nedan från DNIngen shopping än men tänker köpa Aleksievitjs böcker (de titlar jag inte har) om de finns kvar när det blir halva reapriset.
Har haft en jättetung ekonomisk period med extraräkningar på ca 35000kr sista månaden så jag är inte riktigt i ekonomiskt skicka att shoppa böcker just nu...
Lena Andersson är fantastisk, särskilt den första. Fast alla håller inte med mig.
Egenmäktigt är den enda bok jag läst två gånger i rad.
ok.. vad var det du gillade? alltså språk, historien, etc?Lena Andersson är fantastisk, särskilt den första. Fast alla håller inte med mig.
Egenmäktigt är den enda bok jag läst två gånger i rad.
Hur hon använder språket. Hon ska själv ha sagt att i Egenmäktigt förfarande finns inte ett enda överflödigt ord. Och jag tror att det stämmer. Hennes språk är avskalat på gränsen till minimalistiskt - och det klär av människors drivkrafter så totalt. Hon tar fram en handling, ett beteende, och dissekerar det skoningslöst.ok.. vad var det du gillade? alltså språk, historien, etc?
Jag hörde att det skulle finnas Tove Janssons böcker men hittar inte var?Jag är sugen på Bildhuggarens dotter av Tove Jansson.