Bokföring av moms på prispengar

Sv: Bokföring av moms på prispengar

Jag hittade svaret själv i SKV:s handledning - inte redovisas alls.

Nu tror jag att det får bli kudden så jag orkar sätta staket imorgon. Hoppas att det inte blir regn.

är mest bara nyfiken.. har ingen lust att läsa igenom "SKV:s handledning" eller vad det är för nått

Momsen är redan avdragen på prispengarna. 10.000 i prispengar är egentligen 12.500 inkl moms. Eftersom momsen redan är inbetald till skatteverket (staten) så behöver man heller inte redovisa den momsen i momsdeklarationen.

Mvh/Somi

Vilket är exakt vad Conversation Piece konstaterade i sitt andra inlägg. :idea:

KL

fattar nu.. jag trodde att "SKV:s handledning - inte redovisas alls." var en bok eller liknande.. var skrivet så.. vissa (som jag) måste få det bokstaverat i korrekta meningar för att fatta..

jag vill lägga in ett den och ändra lite

sen förstår jag hur bra som helst :D

Jag hittade svaret själv i SKV:s handledning - den redovisas inte alls.

Senast ändrad av en moderator:

KL

fattar nu.. jag trodde att "SKV:s handledning - inte redovisas alls." var en bok eller liknande.. var skrivet så.. vissa (som jag) måste få det bokstaverat i korrekta meningar för att fatta..

jag vill lägga in ett den och ändra lite

sen förstår jag hur bra som helst :D

Nu skrattar jag ihjäl mig. Du kanske kan hålla en kurs i rättstavning? Jag anmäler mig direkt!

hahah visst.. när jag va litenva jag besatt! vi hade en brevlåda i klassrummet som vi kunde skicka brev till varandra i klssen.. jag brukade rätta dom jag fick och skicka tillbaka :angel::rofl:

hahah visst.. När jag var liten_var jag som besatt! Vi hade en brevlåda i klassrummet, i vilken vi kunde skicka brev till varandra i klassen. Jag brukade rätta de jag fick och skicka tillbaka. :angel::rofl:

Det är - såvitt jag kan påminna mig - första gången sedan småskolan som någon ger sig på att rätta mina alster. Kul upplevelse. :angel:

det var inte meningen som en rättning.. utan mer som en räddning av mitt eget ansikte.. eftersom att jag lyckades med att inte förstå..

jag är egentligen värdelös på meningsbyggnad. titta bara på nått långt inlägg jag skrivit.. jag skriver precis som jag tänker :D

har man företag måste man ha kvittot till allt man köper som man ska dra moms på. (Ännu ett exempel på min fina meningsbyggnads förmåga)

Jag håller på att träna på det jag då jag ska skaffa företag efter nyår.. mamma har företag nu och fixar momsen åt mig..

ännu en anledning att inte skaffa företag..... :-P

De går under hobbyverksamhet på deklarationen om hästen springer in pengar sen va? Om man inte har företag??

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
694
Senast: MiaMia
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 489
Senast: Bee
·
Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar