Bokföring av föl

Tusse

Trådstartare
Hej! Har just förstått att föl ska bokföras som varulager om man driver avelsverksamhet... Hur gör ni andra med det - bokför så snart fölet är fött på lagerkonto (kanske 1511?)? Och vad ska man använda för "motkonto" egentligen? Och använder ni schablonvärde för bokföringen, eller räknar ut en verklig "tillverkningskostnad"? Bokföring är svårt!!!
 
Sv: Bokföring av föl

Vi gör det i årsbokslutet och använder Björn Lundens bok om hästverksamhet och den värdering som skattemyndigheten använder i boken .

Björn Lundens böcker är mycket bra att läsa när man är osäker eller deras support som gärna hjälper till vid problem och hur man ska bokföra .

Mia
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 294
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 878
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 920
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp