Boken om Horsemanship?

S

skjina

Är det någon som har läst och användts sig av övningarna i boken "Boken om Horsemanship"? Jag har just lånat den på biblioteket och undrar om det är en bok som är värd att läsa och testa övningar ifrån? Är helt nybörjare och vill mest prova om det här kan vara nått för mig och min sköthäst..

Tacksam för svar :bow:
/Kristina

Sv: Boken om Horsemanship?

edit; Jag kanske ska lägga till att det är Lisbeth Johnson som har skrivit boken.. någon som vet något om henne? Hur pass bra/dålig hon är?

Och om man inte vet nått om henne eller ogillar henne, finns det tips på andra böcker för nybörjare inom NH?

Senast ändrad av en moderator:

Har hört bra saker om den boken, enda sättet att få reda på om den är läsvärd är genom att läsa den!

Sven Forsströms böcker är jätte bra.

Jag har den, tycker den är rätt bra.
Finns bättre men den är helt ok.

Sven Forsströms böcker är super!
Även Ellen Ofstads videor är riktigt bra!

Är det någon som har läst och användts sig av övningarna i boken "Boken om Horsemanship"? Jag har just lånat den på biblioteket och undrar om det är en bok som är värd att läsa och testa övningar ifrån? Är helt nybörjare och vill mest prova om det här kan vara nått för mig och min sköthäst..

Tacksam för svar :bow:
/Kristina
Har boken och har tränat för henne.. Hon är duktig o boken e bra men som med alla andra har folk delade åsikter om henne. Du får läsa o fatta din egen:rofl:
Men den är klart läsvärd
MMonty roberts bok "från mina händer till dina" är oxå super..
Lycka till

Ja tack tack, jag har börjat läsa den nu och den verkar bra än så länge.
Jag har även tänkt låna "Dansa med hästar" och "Från mina händer till dina" så, men en bok i taget så jag kan koncentrera mig :rofl:

Sen har jag även funderingar kring att ta ut en tränare, för det borde ju ändå vara det bästa.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 180
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 921
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar