Bökeberg Challenge

P

Peppan

Hej!

Nu är det bara 1 mån kvar till Bökeberg Challenge men jag kan inte se att proppen kommit än.

Ofta brukar ju sista anm.dag (förutom efteranm. då) vara 2-3 veckor innan, så det börjar väl bli dags nu.

Vi har en 5-årig q-valack som skall gå open klasser pleasure.

Vad har Ni andra för hästar och vilka klasser ska Ni vara med i?

MVH/Carina

Sv: Bökeberg Challenge

Jag har en quartervallack på 3 år. Ska nog vara med i halter bara för att han ska vänja sig vid själva tävlandet.

Tycker också att det är konstigt att proppen inte är ute än. Det är ju bara en månad kvar...

för min del är ju bökeberg betydlig närmare!

tyvärr så ska jag inte vara där och tävla... men ska självklart vara där och titta och kommer nog även vara hästskötare lite under dagarna också.. :bump:

Jag mailade till Bökeberg igår och frågade efter proppen, har inte fått något svar ännu.

MVH/Carina

Vad du är driftg då! :D

Skriv gärna här när/om du får svar.

Jo, lite bråttom känns det allt. Har nämligen bokat boende och om inte de klasser som jag hoppas finns med (bl a NSBA) vill jag avbeställa boendet i god tid.

/Carina

Jag vågar inte boka något innan det är klart att det blir en tävling. Men i det här läget kan det ju bli försent för det med. :mad:

Bökeberg proppen finns nu på www.srha.nu och kommer ut på www.bokeberg.com i morgon förhoppningsvis.
Och nej det finns inga NSBA klasser men däremot en hel massa annat, bla High Point premier/priser i många klasser, Cirquit priser i de flesta klasser, Cup klasser där du samlar både poäng och kvalar i din ras klass eller all Breed till Cup finaler lördag kväll med pengapremier.

Dessutom kan du njuta av Monty Roberts fredag kväll!!

Jättebra, tack "monke" för informationen!

MVH/Carina

Instämmer med Peppan och tackar för hjälpen!

Lånar knappen lite

Nu när jag har titta på proppen ser jag att dom har kortat ned tävlingen en dag och dessutom tagit bort dubbelshowen i halter. Känns ju rätt trist för min del då min 3-åring inte ska tävlingsridas än. :mad:

Ville ändå åka dit och vara där i några dagar för att han ska vänja sig. Men nu känns det ju inte lönt... :(

Är det verkligen så att folk vill tävla så många dagar som möjligt....:confused:
Menar att din treåring inte är nöjd efter 3-4 dagar, på en tävlingsplats?

Bökeberg Challenge erbjuder dubbel show för både Qarter & Paint hästar både i halter och performance klasser.:banana:

Dessutom erbjuder man Amateur klasser för Paint Breedningstock. Cup klasser och en hel del reining. :bump:

Är det verkligen så att folk vill tävla så många dagar som möjligt....:confused:
Menar att din treåring inte är nöjd efter 3-4 dagar, på en tävlingsplats?

Bökeberg Challenge erbjuder dubbel show för både Qarter & Paint hästar både i halter och performance klasser.:banana:

Dessutom erbjuder man Amateur klasser för Paint Breedningstock. Cup klasser och en hel del reining. :bump:

Nej jag menar att det inte är lönt för mig att åka dit då det bara är en halterklass i open och en i ammatör och båda går direkt efter varandra på torsdag morgon. Då är det ju ingen idé för mig att stanna känns det som. När det gäller just halter känns det mer lönt att åka iväg om det iaf är två separata dagar med en tävling vardera man kan delta på.

Dom två föregående åren har det varit en haltertävling på onsdagen (singelshow) och en haltertävling på fredagen (dubbelshow). Visst halter kanske inte är så roligt att titta på men det är nyttigt för de yngre att ändå få vara med på tävling inklusive den koncentration som själva tävlingsmomentet kräver.

Kaktus_nr_9: Förlåt jag såg fel det är enkelshowen dom tagit bort. Dock en tävling mindre.

Vet flera som skall dit med unghästar och dom är bara glada att haltern går på en dag då behöver de inte box.
Passa på att showmanshipa din häst, då har du två klasser till samma dag :bump:

Men jag vill att han ska få vänja sig vid att övernatta.

Showmanship skulle jag nog inte våga, då bedömmer dom ju mig! :eek:

Jag vill att dom hellre ska titta på hästen. :D

Vet dessutom inte vilka regler som gäller.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 868
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 184
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 403
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka