Boka tid på vc.

MissSecretAgent

Trådstartare
Kan man boka en tid på Vårdcentralen åt någon annan?
Vet ej vilken vc hen är listad på.
Personen behöver hjälp av läkare men klarar i nuvarande mående inte att ta initiativet till att själv boka tiden.
 
Jag hade problem sist när jag skulle boka åt min mamma. De kollade att jag stod som kontaktperson i journalen innan de gick med på det så det kan kanske bli knepigt. Det beror nog lite på vad det gäller skulle jag tro : )
 
Det jag gjort i jobbet någon gång (med tillåtelse givetvis) är att jag kontaktat vårdcentral med telefonbokning och knappat in numret så att de blir uppringda en viss tid.
 
När jag var på VC igår så kom det en äldre man som bokade tid åt sin bror direkt i receptionen, fast man egentligen ska ringa till "bokningen".
Så det borde gå på andra ställen också tänker jag.
 
Hade hoppats slippa personnummer och typ bara "leverera" en tid till personen.... inte mot hens vilja, men för att hen inte ska veta att jag tänker boka och känna att hen borde ha klarat det typ.
Utan det kommer det inte att gå tyvärr :/
Men du kanske kan förmå personen att signera en inloggning via bankid på 1177, så kan du hjälpa till att knappa in en bokning där?
 
Utan det kommer det inte att gå tyvärr :/
Men du kanske kan förmå personen att signera en inloggning via bankid på 1177, så kan du hjälpa till att knappa in en bokning där?
Vi befinner oss inte på samma plats tyvärr. Men jag får väl be hen om uppgifter och ringa och göra det med dennes vetskap.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 990
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp