Boka flyg, priser inkl bagage?

95johsv

Trådstartare
Så då sitter jag kollar efter billiga resor till London och till Portugal (bara någonstans). Men jag hittar inte hur man kan se totalpris utan behöva gå in och skriva in personuppgifter hela tiden?

Två siter låter mig se vad totalen blir inkl ett inchckat bagage, alla andra måste man fylla in email. telefon, adress osv för att komma vidare och kunna välja tillval.

Finns det något enklare sätt? Hur gör ni? Blir galen! Alla priser som man ser stämmer ju inte. 296 kr med Ryanair i sökningen blev 976 kr med bagage, Norwegian/Brittish Airways var 730 kr som blev 1015 kr med bagage.

Det är lågpriskedjornas knep för att dra in pengar :) Man lockar kunder med låga priser och lägger på mer i slutskedet när kunden redan är klar och inte orkar dra sig ur.

Tips är att skaffa en resväska som klarar måtten för handbagage så behöver man inte betala extra. Räcker lätt för en weekend åtminstone!

I princip alla flygbolag visar idag priser utan incheckat bagage på flygningar inom europa. Ska själv resa till Dublin om en månad och det blir nog med SAS, med bara handbagage. Har flugit mkt med Lufthansa, samma där.

Tycker på ett sätt att det är bra, då kan man välja till tjänster och betala för det istället för att betala för tjänster man ändå inte behöver. För även de traditionella flygbolagen är billigare idag än för säg tio år sen.

Man får plats med en hel dem i ett handbagage och en handväska. Åkte med Ryan Air för ngn vecka sedan och Ångrar att vi hade en stor väska incheckad (delade med min medresenär) hade lätt fått plats med allt i handbagare. Man får ju knappt ha ngt i den ändå. Har för mig att det är 10kg handbagage och 15kg incheckat.

Tycker det är helt ok att de visar priser utan, men hade gärna i sökfunktionen bockat för 1 incheckat bagage och då fått de priserna.

För mig är största problemet att vätska får man inte ha med så mycket i handbagaget...

Tycker det är helt ok att de visar priser utan, men hade gärna i sökfunktionen bockat för 1 incheckat bagage och då fått de priserna.

För mig är största problemet att vätska får man inte ha med så mycket i handbagaget...

Hur mycket vätska behöver man?

Hur mycket vätska behöver man?

Använder man kontaktlinser, deo, smink, någon salva och lite hårspray, parfym, solkräm el liknande så blir det snabbt rätt mycket. :down: Det är ju inte bara maxstorlek på själva behållarna utan alla måste rymmas i en 1-liters påse. Lite olika hur strikta de är men egentligen räknas mascara, läppglans/lypsyl osv som man kanske inte tänker på som vätska...

Använder man kontaktlinser, deo, smink, någon salva och lite hårspray, parfym, solkräm el liknande så blir det snabbt rätt mycket. :down: Det är ju inte bara maxstorlek på själva behållarna utan alla måste rymmas i en 1-liters påse. Lite olika hur strikta de är men egentligen räknas mascara, läppglans/lypsyl osv som man kanske inte tänker på som vätska...

Det mesta kan man ju köpa på plats bortsett från de dyrare produkterna. Eller i TaxFreen efter säkerhetskontrollen.

Det mesta kan man ju köpa på plats bortsett från de dyrare produkterna. Eller i TaxFreen efter säkerhetskontrollen.

Absolut. :) Men reser man någorlunda ofta blir det en ganska tråkig merkostnad varje gång, att köpa ny mascara, parfym, linsvätska etc och använda ett par dagar och sedan behöva slänga igen... Inte så roligt ur miljöperspektivet heller (även om det kanske är försumbart jämfört med själva flygresan :p).

Absolut. :) Men reser man någorlunda ofta blir det en ganska tråkig merkostnad varje gång, att köpa ny mascara, parfym, linsvätska etc och använda ett par dagar och sedan behöva slänga igen... Inte så roligt ur miljöperspektivet heller (även om det kanske är försumbart jämfört med själva flygresan :p).

Linsvätska finns ju i små förpackningar så det blir inte så dyrt. Tar man inte med hela parfymflaskan eller schampo/balsam så får man ju med en del :) Tycker det ryms en hel del i enliterspåsen bara man skippar linsvätska, schampo, balsam, hela parfymen och deon :) Men man får ju väga merkostnaden för nytt kontra merkostnaden för incheckat bagage, såklart.

Linsvätska finns ju i små förpackningar så det blir inte så dyrt. Tar man inte med hela parfymflaskan eller schampo/balsam så får man ju med en del :) Tycker det ryms en hel del i enliterspåsen bara man skippar linsvätska, schampo, balsam, hela parfymen och deon :) Men man får ju väga merkostnaden för nytt kontra merkostnaden för incheckat bagage, såklart.
Jag brukar faktiskt få med mig allt det där för en vecka i handbagaget. Minus linsvätska, för jag har engångslinser. Jag har dock små pipetter med saltlösning i enliterspåsen.

Schampoo och tandkräm har jag numera i fast form ("tvål" resp tabletter) för resor. Finns även balsam, solskydd mm. Allt från Lush. Annars gör jag som du säger och delar upp i mindre flaskor.

Jag kan utan problem packa för 1-2 veckor i handbagaget. Då får jag visserligen tvätta i alla fall underkläder. För det har jag en speciell tvätt-tvål som även kan användas till att tvätta mig med.

Jag brukar faktiskt få med mig allt det där för en vecka i handbagaget. Minus linsvätska, för jag har engångslinser. Jag har dock små pipetter med saltlösning i enliterspåsen.

Schampoo och tandkräm har jag numera i fast form ("tvål" resp tabletter) för resor. Finns även balsam, solskydd mm. Allt från Lush. Annars gör jag som du säger och delar upp i mindre flaskor.

Jag kan utan problem packa för 1-2 veckor i handbagaget. Då får jag visserligen tvätta i alla fall underkläder. För det har jag en speciell tvätt-tvål som även kan användas till att tvätta mig med.

Jag med. Fast sist köpte jag schampo och balsam för jag orkade inte klydda med småflaskor.

Men tydligen inte alla ;)

Då får man ju kosta på sig en incheckad väska :)
Ja visst, det är inte det som är problemet, utan att jag vill jämföra totalkostnaden på en gång. Jag vill kunna leta priser med eller utan incheckat bagage utan att behöva fylla i 100 uppgifter. :)

Vilken tvål är bra att tvätta i? Jag har med små Y3 dospåsar, men letar bättre alternativ. Funderar på aleppotvålen, den finns ju som tvättmedel också. Handtvål som finns på hotellrum brukar jag faktiskt tvätta trosorna med...

Ja visst, det är inte det som är problemet, utan att jag vill jämföra totalkostnaden på en gång. Jag vill kunna leta priser med eller utan incheckat bagage utan att behöva fylla i 100 uppgifter. :)

Använd en söksida istället typ flygresor.se De tar ju in priser från flera olika bolag samtidigt (men jag skulle köpa redan direkt av respektive bolag). Då får man ett hum.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka