Bok- och videotips önskas

K

_karamell_

Om grunderna i westernridning. Helst på svenska.
Finns det någon bra sida på nätet där man kan beställa från?

Mycket tacksam för svar. :bow:

peter ljungberg har gjort en video på svenska.
peters hemsida
Och Tommy Arvidsson har gjrot en om dummy roping. Går att läsa om på samma sida. Har köpt en dvd som är jättebra, är från fölträning till klar tävlingshäst. Kommer inte ihåg nu vad den heter (är i ksolan också) men kan skriva hit det när jag kommer hem. Den finns i hastfynd har jag för mig

:d Mums filibaba skulle jag vilja säga om Good as gold-videofilmerna. Speciellt 1:an Improving your score, som avslutas med vinnar-ritten i NRHA Futurityt som Wimpys Little Step, vann med över 77 p i snitt!!! Yummie!!! :d Jag får nog köpa en till sådan video för min är nog snart utsliten... ;) Här är hemsidan där du hittar dom! http://www.goodasgoldreining.com/

Sorry! Du ville helst ha på Svenska. :angel: Men de är mycket instruktiva i alla fall och lättförståeliga trots att de är på engelska. 1:an handlar om de största misstagen som man gör på tävling, och 2:an handlar om hur man lär in reiningmomenten. Är man inte reiningintresserad så är tipset kanske inte så bra, men gillar du reining så är jag övertygad om att du får mycket glädje av dom, om inte annat för Wimpys skull...

Den jag har tyckt mest om är Mia Ekströms video "basic western" lättförstålig och fint filmad. Finns att köpa på Tumbleweed westernstore.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nepenthe
·
Kläder & Bli fin Vi letar förlovningsring till pojkvännen men det går inte så bra. Han vill ha en sådan här men denna kommer från en sida som känns lite...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: Lyan
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 711
Senast: Liran
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka