Då måste jag fråga, eftersom det här är något jag inte förstått, varför kallar du dig fusketarian? Det kanske är mest skämtsamt från din sida, men överlag verkar det på något sätt väldigt viktigt att sätta ord på olika vegetariska varianter, som egentligen inte alls innebär att man utesluter något från sin kost. Det handlar ju snarare om att föredra vissa rätter framför andra än att hålla sig till en viss kost?
Jag tänker att man kan dra ned på köttet utan att kalla sig vegetarian, precis som att man kan dra ned på kolhydrater utan att äta LCHF-kost. Jag kan ju ha fel, men det känns som att allt det där namngivandet är vad som orsakar ”identitetskriser” som för
@Wysiwyg eftersom alla är väldigt snabba även på att sätta namn på andra. Jag brukar bara säga att jag inte äter kött (eventuellt med tillägg att jag äter fisk och skaldjur) och har blivit kallad både peskitarian, stockholmsvegetarian och allt möjligt. Något som känns jättefrämmande för mig då jag inte identifierar mig med vad jag äter och det känns som att någon annan placerar en ideologi på mig.