Alltså bakdörrar beror på vad du ska lasta för häst...
Min fungerar inte för han har en förmåga att från ingenstans explodera och kasta sig bakåt och ut och då går dörrarna i 1000 delar, då är det bara bommar som håller...
Som tur är har jag lyckats träna bort det problemet nästan helt nu
Annars är inte dörrarna knepigare än en bom, bara klenare.
Om man ser till hållbarhet- kostnad så blir alu jämfört med plyfa likvärdigt i slutändan.
Ett alu golv håller ungefär dubbelt så länge som ett plyfagolv och alu golvet är ungefär dubbelt så dyrt som ett plyfagolv så där är kostnaden utslagen på längre tid densamma.
Problemet med alu golvet är att du OMÖJLIGT kan se när det börjar bli dåligt, alu är ett MJUKT material och "rostar" det med fast det kallas för något annat då som jag inte minns just nu.
Om hästen eller någon annan skulle lyckas göra ett märke i alutgolvet genom gummimassan med tex en brodd eller annat så kommer det att börja rosta så småning om och bli försvagat.
Precis som om du får en djup repa i lacken på bilen så det går ända ned till plåten så kommer det att börja rosta där och om du inte åtgärdar det i tid kommer det i sinom tid bli ett hål där.
JAG vill inte ha ett golv som jag inte enkelt kan kontrollera att det är i ett väldigt bra skick.
Jag vet en häst som gått igenom ett nyare alugolv så det är inte stensäkert som tillverkarna vill påstå.
I min värld är det helt galet att välja aluminium som golv i ett hästsläp
Ett plyfagolv har inte samma livslängd men är otroligt enkelt för dig att se om det börjar bli dåligt någonstans. Fuktskador/röta syns tydligt för blotta ögat.
Därför vill jag ha plyfa golvet.