Bohuscupen

F

froglady

Är det någon som kan reglerna för att få vara med i lag och tävla bohuscupen i dressyr?

Sv: Bohuscupen

Hej!
Varit med och tävlat bohuscupen förut, så förhoppningsvis kommer jag ihåg hur det var! :D

Så länge alla i laget tillhör samma klubb och att ni bara har ett lag från klubben så är det fritt fram! Minst en av deltagarna i laget måste vara lektionsryttare, och den persons som samlar ihop minst antal poäng räknas bort.
För att få delta behöver man inte ha tävlat förut, men man ska kunna rida sin ponny/häst på tygeln i alla gångarter.

Lycka till!

En annan regel är att man inte får vara med om man fått 62% eller över det i någon LA-klass.

...och att man får vara med även utan lektionsryttare men då bara med tre startande ekipage och alla ritter räknas in (går alltså inte att räkna bort den sämsta som man kan om man har en lektionshäst/ryttare med).

Jag har också letat men inte hittat...
På dom gamla sidorna till förbundet fanns reglerna, men dom verkar vara försvunna på dom nya sidorna.

Står att det skall komma, men jag tolkar det som att inga drastiska ändringar från förra året kommer göras eftersom alla lag redan skall ha anmält sig. Vore ju dumt om de diskade typ alla som någonsin startat en LC förr eller så.

Själv hoppas jag på att kvalreglerna om LA slopas så att jag får vara med, jag har Alltid velat rida bohus cupen men förra året blev hästen skadad och i år är jag diskad. Surt eftersom jag inte planerar att skaffa ny häst på måååånga år och bohus cupen lockat sedan åren på ridskola för typ femton år sedan. ;)

Ja nu hittade jag också den texten.

Du får väl låna en häst då, så att du också får vara med! ;)

Bohuscupen ÄR kul, och ändringen dom gjorde förra året så att man red lite olika program gjorde det ännu roligare. Året innan blev man jäkl*** trött på LC:1! :)

Ja, vi överväger att byta hästar med varandra vi som är diskade så att vi får rida. ;) Känns kanske lite taskigt men jag kan helt ärligt säga att jag INTE hade varit något tillskott ens på min egen i Bohus Cupen så på annan häst kan det bli riiiiktigt livat och inte alls så "doping" som det kanske låter.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 20 lag är anmälda till årets lag-SM i dressyr som avgörs i Linköping den här helgen.
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka