Bogsera automatväxlad bil???

Att det inte går att bogsera automatare är en väl inarbetad skröna, däremot går inte nyare automatare att bogsera igång som dom gamla BorgWarner-lådorna m. fl. gjorde iom. att dom nya bara har en pump på svänghjulssidan. Dom gamla hade pump även på utgående axeln och fick på det sättet upp lite systemtryck så motorn kunde dras runt om man körde runt 50 km/h.
Alla delar i lådan löper i oljebad och kugghulen och annat slänger runt oljan så vad skulle liksom tappa smörjningen och gå sönder?

Mvh. Han som renoverar automatlådor. :)

Att det inte går att bogsera automatare är en väl inarbetad skröna, däremot går inte nyare automatare att bogsera igång som dom gamla BorgWarner-lådorna m. fl. gjorde iom. att dom nya bara har en pump på svänghjulssidan. Dom gamla hade pump även på utgående axeln och fick på det sättet upp lite systemtryck så motorn kunde dras runt om man körde runt 50 km/h.
Alla delar i lådan löper i oljebad och kugghulen och annat slänger runt oljan så vad skulle liksom tappa smörjningen och gå sönder?

Mvh. Han som renoverar automatlådor. :)
Åh, tack!!!
Visste väl att du satt inne med svar;)
Ja tanken är ju såna fall att bara bogsera bort den en bit, och sen hämta på trailer. Liite långt att bogsera ända hem (fyra mil på mitträckesväg, långa sträckor enfiligt:p ) De alternativa vägarna är VÄLDIGT backiga och mycket längre.

Men troligen hoppar den igång med nytt batteri:)

Uppdatering!

Slapp bogsera eftersom bilen startade med nytt batteri ;-) Fd ägaren beklagade att hon inte hunnit städa bilen:p, och hade köpt hem såväl olja som bensin;)
Hade jag ju inte räknat med när jag FICK den. Dessutom fräschare än min andra v70...
Finns underbara människor:love:

Uppdatering!

Slapp bogsera eftersom bilen startade med nytt batteri ;-) Fd ägaren beklagade att hon inte hunnit städa bilen:p, och hade köpt hem såväl olja som bensin;)
Hade jag ju inte räknat med när jag FICK den. Dessutom fräschare än min andra v70...
Finns underbara människor:love:
Grattis, väl investerade pengar ett nytt batteri.

Liknande trådar

Småbarn Igår var jag på nytt besök hos barnläkaren på barnkliniken. Förra hösten fick ju sonen konstiga "prickar" över hela kroppen när han åt...
Svar
18
· Visningar
3 190
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama