Bogled som huvudord för hältutredning

KopparbergsEmme

Trådstartare
Jaha, då var hjulet satt i rullning då. Min BC tik har varit halt till och från under våren, oftast i samband med ansträngning men även annars. Sist hon haltade var 2 dagar i början av juli, sedan dess har hon inte tränat en cm utan bara varit i och med semester och valpköp. För 4 dagar sedan känner jag en svullnad som är mjuk men sitter fast i trådar innåt på hennes brösts högra sida.

Var vid veterinären idag och blev remissad till Strömsholm för röntgen och eventuell fiberoptik (heter de så?) av bogleden.

Nu snurrar det givetvis i huvudet, vad kan det vara?

Sv: Bogled som huvudord för hältutredning

Våran var det hade OCD, men han var yngre och var först lite halt, så jag drog ner till en veckans korta promenader, han blev bättre och ohalt, jag gick en längre promenad, såg inget, kom hem och när han hade legat en stund så skrek han när han reste sig...

Men de är duktiga på strömsholm så de kommer nog att hitta problemet!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 868
Senast: Jamtland
·
M
Hästvård jag har tidigare skrivit en massa inlägg om min drygt 15 år gamla tant som efter att antagligen ha dragit omkull i hagen var halt på ena...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: marlin
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat